حزب سکولار دمکرات ایران در خرداد 2573 شاهنشاهی برابر با ژوئن 2014 در کلن بنیانگذاری و ثبت شد.

آرمان”حزب سکولار دمکرات ایران ” پسا رژیم اهریمنی اسلامی:
1- فراهم آوردن آزادی های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برای شهروندان.
2- گسترش سامانه سکولار دمکرات در یک جامعه آزاد، مدرن و در آسایش همه گیر، بانگاه به منشور حقوق بشر.

آماج و خواسته بیش ترین شمار مردم ایران دمکراسی، به فارسی حاکمیت پارلمانی مردم بدون دخالت دین و مذهب در سیاست و حکومت میباشد. ما میدانیم که پیش نیاز حاکمیت پارلمانی مردم ، سکولار بودن است. یعنی باور داشتن به نبودن دست درازی دین و مذهب به سیاست و حکومت.

پایداری حاکمیت پارلمانی مردم (دمکراسی) وابسته به انتخاب بهترین و شایسته ترین افراد برای برپائی دولتی خدمتگذار با سیاستی شفاف، بدون فساد درسیستمی چند حزبی با هماورد های بدون خشونت میباشد. پایه گذاری و تکاپوی احزاب نیکروش و نیکوکنش، تلاش اتحادیه های صنفی و کارگری، تشکل و کوشش نهاد های فرهنگی و سیاسی مردمی، همگام با رسانه های ملی و استوار بر قانون اساسی، ستونهای نگهدارنده آزادی و سامانه سکولار دمکرات میباشد.
احزاب درساختار وپایداری دموکراسی، ریشه های آنرا پایدار میکنند و با پشتیبانی و بازرسی دولت و رسانه های ملی ازتمرکز و نارواگری نیروی سیاسی برای پدید اوردن دیکتاتوری جلوگیری میشود. نمونه های آنرا درکشورهای اروپائی میبینیم و افسوس میخوریم که چرا در ایران ما اینچنین نیست.

بهر حال امیدواریم همبستگی، همگاری و همگامی نیروهای مبارز برون و درون مرز ایران بزودی با برکناری استبداد اهریمنان اسلامی و سرنگونی رژیم ویرانگران ایران، آزادانه بتوانند سامانه ای سکولار دمکرات در یک جامعه آزاد، مدرن و در آسایش همه گیر برپاکنند. نوع، ترکیب و ساختارحکومت آینده ایران را نمایندگان ملت درمجلس مؤسسان ویا مجلس ملی را بر خواهند گزید.
ما اکنون درباره نوع وحکومت آینده ایران چه پادشاهی پارلمانی، جمهوری یا حکومتهای استانی، حکومت فدرال و انواع دیگر آن، گفت و شنود یا جستاری نداریم و این در دستورکارما نیست. برای آزادی و رهائی کشورمان همگی میباید با رهبری شاهزاده رضا پهلوی از درونمرزیان مبارز پشتیبانی کنیم و به پراکندگی و از هم گریزی پایان دهیم.
بهرام آبار، 26.09.2024