حزب سکولار دمکرات ایران


شاهزاده رضا پهلوی شامگاه یکشنبه چهاردهم آوریل (۲۶ فروردین) در گفت‌وگویی با شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز دیدگاه خود را درباره تحولات مرتبط با حمله موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به اسرائیل بیان کرد.

شاهزاده رضا پهلوی در این گفت‌وگوی تصویری با برنامه «یکشنبه شب در آمریکا» با اشاره به سفری که سال گذشته به اسرائیل داشت، افزود: «از تهران تا تل‌آویو، از همدان تا حیفا، ایرانی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌دانند که این جنگ مردم ایران نیست بلکه جنگ علی خامنه‌ای، دیکتاتور ظالم این رژیم است.»

او تاکید کرد: «همان‌طور که دیدیدم،‌ امروز تظاهراتی در شهرهای پاریس،‌ لندن و برلین برگزار شد که ایرانی‌ها در این تجمع‌ها کنار اسرائیلی‌ها و یهودی‌ها قرار گرفتند و حمایتشان را از یکدیگر نشان دادند. چنین تظاهراتی که در سراسر جهان برگزار می‌شود، تاکیدی بر این است که ما به عنوان یک ملت و مردم اسرائیل به عنوان یک ملت دیگر، سرنوشت درهم‌تنیده‌ای داریم و تا زمانی که رژیم حاکم بر ایران از بین برود، نمی‌توانیم به صلح و ثبات در منطقه امیدی داشته باشیم.»

شاهزاده پهلوی همچنین در ادامه گفت: «فکر می‌کنم لازم است دنیا این موضوع را دریابد که تنها راه رسیدن به صلح و آرامش و داشتن آینده‌ای بهتر، به از بین بردن رژیم حاکم بر ایران بستگی دارد. الان وقت آن است که دنیا بالاخره تصمیم بگیرد که از مردم ایران حمایت کند تا بتوانند این رژیم را سرنگون کرده و به دیوانگی‌اش پایان دهند.»

او با بیان اینکه «رژیم حاکم بر ایران تلاش می‌کند با انواع سرکوب‌ها در داخل و تهاجم در خارج بر سر قدرت بماند» خطاب به کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا گفت: «ما بارها تاکید کرده‌ایم که وقتی به رژیم حاکم بر ایران اجازه داده می‌شود منابع مالی داشته باشد و تحریم‌ها به‌درستی علیه آن‌ها اعمال نمی‌شود،‌ آن‌ها از این فرصت برای انجام سرکوب‌های بیشتر داخلی و قدرت بخشیدن به نیروهای نیابتی‌شان استفاده می‌کنند. راه‌حل این است که از هر روشی برای مقابله با رژیم استفاده شود؛ یکی از این روش‌ها تروریستی شناختن سپاه پاسداران است و روش‌ دیگر حمایت حداکثری از معترضان ایرانی است.»

او در پایان تاکید کرد: «امیدوارم صدای واضح و رسای مردم ایران که خطاب به جهان می‌گویند ما این رژیم را نمی‌خواهیم شنیده شود. نباید از یاد برد که ایران تنها تهدیدی برای اسرائیل نیست بلکه سایر نقاط و جهان عرب هم می‌توانند هدفی برای این رژیم باشد.»

شاهزاده رضا پهلوی پیش از این هم با انتشار پست‌هایی در شبکه اجتماعی ایکس به حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل واکنش نشان داده بود.

او در حساب شخصی‌اش در شبکه ایکس بر «جنگ خامنه‌ای و پاسداران او با اسرائیل» تاکید کرد و خطاب به مردم ایران نوشت: «اگرچه این جنگ ملت ایران نیست اما هزینه اصلی آن را شما می‌پردازید که زیر بار مشکلات اقتصادی و فشارهای روانی در ایران هستید.»

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه نوشت: «موشک‌پراکنی جمهوری اسلامی علیه اسرائیل دقیقا در همان روزی رخ داد که اوباش این رژیم به دستور خامنه‌ای، دور جدیدی از هجوم به زنان ایران را برای تحمیل حجاب اجباری آغاز کردند؛ نشانه‌ای از اینکه سرنوشت مردم ایران و اسرائیل اکنون به شکل ویژه‌ای به هم پیوند خورده است. هر دو ملت خواهان صلح، آرامش، امنیت، و روابط دوستانه‌‌اند و یک دشمن مشترک آن‌ها را از رسیدن به این خواسته‌ها محروم کرده است: جمهوری اسلامی.»

شاهزاده رضا پهلوی در بخش دیگری از این نوشته تاکید کرد: «راه‌حل امروز از هر زمانی روشن‌تر است: پایان دادن به جمهوری اسلامی و بنیان نهادن یک دولت ملی، سکولار و دموکراتیک در ایران.»

او همچنین در پیام دیگری به نزدیکی ملت ایران و اسرائیل اشاره و تاکید کرد: «سال‌ها است که گفته‌ام سرنوشت مردم ایران و اسرائیل به شکل یگانه‌ای به هم تنیده است. ما رویای مشترکی برای صلح داریم که یک دشمن مشترک آن را از ما گرفته است: رژیم جمهوری اسلامی. این رژیم، تهدیدی وجودی علیه هر دو کشور ایران و اسرائیل است، و تا زمانی که در قدرت باقی بماند، این تهدید نیز ادامه خواهد داشت.»

شاهزاده رضا پهلوی: سرِ مار و چشم اختاپوس در تهران است

شاهزاده رضا پهلوی: آتش‌افروزی بخشی از استراتژی بقای جمهوری اسلامی است

شاهزاد رضا پهلوی: نظام جمهوری اسلامی، دشمن ایران است

منبع: ایندیپندنت فارسی