حزب سکولار دمکرات ایران

جنگ و تجاوز تبهکارانه روسیه برای اشغال اوکراین موجب بازنگری سیاست جهانی در اروپا و آمریکا شده است: اروپا میخواهد هر چه سریعتر به وابستگی از گاز و نفت روسیه پایان داده و تولید انرژی ازخورشید و باد را افزایش دهد. دست کشیدن از انرژی فسیلی و به منابع انرژی سبز گرویدن، برای رفع نیازهای انرژی روزافزون اروپا نیازمند زمان است. تلاش بسیاری کشورها در این زمینه. می تواند چندین دهه به درازا بکشد. ازاین جهت، گاز طبیعی و نفت خاورمیانه بویژه ایران می تواند نیازهای اروپا را برای چندین دهه تامین کند. نادیده گرفتن و توجه نداشتن به این راستینه یک اشتباه کلان استراتژیک در سیاست خارجی اروپا خواهد بود. برای اتکا به منابع انرژی خاورمیانه منطقه نیازمند آرامش، امنیت وپایداریست، که بسهولت قابل دستیابی است. یک ایران سکولاردمکرات نیازی به زرادخانه هسته ای ندارد و با داشتن منابع عظیم گاز و نفت می تواند بدون رژیم آخوندی برای تامین انرژی اروپا شریک قابل اعتمادی بشود.
اکنون که توجه جامعه جهانی بر بحران اوکراین و تجاوز جنایتکارانه روسیه متمرکز شده، منطقه نا آرام خاورمیانه بار دیگربا پیامدهای ویرانگری دست و پنجه نرم میکند وپهنه ایکه از نظر راهبردی بویژه تامین انرژی برای کشورهای اروپا بسیار ارزشمند است با خطرو مشکل بسیارروبروست.
ده ها سال است که نفوذی های دولت های روسیه و چین تحت عنوان فعالیت های تجاری درخاور میانه، بویژه درجمهوری اسلامی اشغالگران ایران حضورداشته، بتدریج به صورت پنهانی مراکز نظامی و پایگاه های قدرتمند سیاسی ایجاد میکنند. دراین زمینه روسیه و چین از جمهوری اسلامی به‌عنوان کانونی برای حضور نظامی وایجاد پایگاه‌ درجنوب (خلیج فارس) و شمال کشور(دریای مازندران) استفاده ‌کرده ونیروها را برای اشغال همه ایران گسترش میدهند. برنامه ریزی ونقشه های خطرناک آنها برای کنترل کلیه منابع انرژی منطقه درشرف انجام است. آنها برای تحت سلطه در آوردن کشورهای دمکرات اروپا و ارزش های جوامعشان میخواهند ازانرژی بعنوان اسلحه استفاده نمایند. دراین راستای حضور نیروهای نظامی چینی و روسی در خلیج فارس برای خارج کردن غرب ازآن پهنه خواهد بود، که ناگزیر درگیری های نظامی طولانی مدت را برای کشورهای منطقه افزایش خواهد داد.
امتیازهای غیرقانونی و خائنانه رژیم جمهوری اسلامی به روس‌ها و چینی‌ها، برای بدست آورن حمایت طولانی‌مدت حکومت طالبانی شیعه درایران وایجاد مراکزحضور عوامل آنها درمنطقه است. رژیم جمهوری اسلامی برخلاف قوانین بین‌المللی و بدون آگاهی مردم ایران، در توافقنامه 25 ساله ای به چین پروانه داده در ابتدا 5000 پرسنل نظامی خود را در ایران اسکان ‌دهد تا از منافعشان در مراکز گاز و نفت و در اختیار داشتن پایگاه‌های خلیج فارس محافظت کند. حتی گفته می شود که این تعداد به حدود 30000 سرباز مسلح برای حمایت از فعالیت های آنها در کشور افزایش خواهد یافت. روسیه هم به همین ترتیب، قصد دارد در ایران حضور خود را با ایجاد تعدادی پایگاه نظامی و مراکز سیاسی افزایش دهد. این روش راهبردی روسیه برای گسترش اشغالگری، فراترازتهاجم به اوکراین است. باین ترتیب خاورمیانه در معرض خطر بزرگی قرار گرفته که روزبروز افزایش مییابد.
خطرناک ترین ابزار مورد استفاده رژیم اسلامی اشغالگران ایران تروریسم دولتی است که بار دیگر برای افزون کردن بحران در خاورمیانه و فراتر از آن استفاده خواهد کرد.
مردم ایران خواهان توجه فوری اروپا به چگونگی بی ثباتی درخاورمیانه و خلیج فارس میباشند.
مردم ایران با تنفرازرژیم اشغالگر ایران به دنبال حمایت بین المللی برای رسیدن به نظامی دمکرات هستند، مردم ایران از طریق انتخابات آزاد، میخواهند دگرگونی بنیادی سیاسی برای اداره کشور ایجاد کنند. مردم ایران می خواهند رژیم تمامیت خواه وتروریستی جمهوری اسلامی را به یک حکومت سکولار دمکرات تبدیل کنند. برای این کارمهم پشتیبانی اتحادیه اروپا بیدرنگ مورد نیازملت ایران میباشد.
دکتر بهرام آبار
‏آدینه‏، 15‏ مارس 2022‏، برابر با 24 اسفند