حزب سکولار دمکرات ایران

شاهزاده رضا پهلوی در گفت‌وگو با رهبران ۵۰ سازمان یهودی آمریکا خواهان افزایش فشار بر جمهوری اسلامی شد
شاهزاده رضا پهلوی در جریان دیدار و گفت‌وگو با رهبران ۵۰ سازمان یهودی در آمریکا خواهان افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی و حمایت بین‌المللی از اعتصاب کارگران و اعتراضات مردم ایران شد.

شاهزاده رضا پهلوی، روز پنج‌شنبه هفدهم تیر ماه در نشستی ویژه، با رهبران بیش از ۵۰ سازمان یهودیان در آمریکا گفت‌وگو کرد. «شاهزاده رضا پهلوی در این نشست از گروه‌های حاضر خواست تا از نفوذ خود در واشینگتن برای ادامه فشار بر جمهوری اسلامی و حمایت حداکثری از مردم ایران استفاده کنند.» شاهزاده رضا پهلوی در این نشست «با حمایت از اعتصابات روزهای اخیر کارگران ایران، از جامعه بین‌الملی خواست، از این اعتراضات به ویژه از لحاظ مالی حمایت کنند».

در بخش دیگری از این دیدار نیز شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به روابط دیرینه بین ملت‌های ایران و یهود، گفت: «یک ایران آزاد می‌تواند بار دیگر با ملت‌های خاورمیانه از جمله اسرائيل در ارتباط باشد.»

کنفرانس رهبران سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکا، یک موسسه غیرانتفاعی آمریکایی است که در سال ۱۹۵۶با دستور رییس جمهور وقت،‌ دوایت آیزنهاور تاسیس شد.

موسسه کنفرانس رهبران سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکا به موضوعات مربوط به جامعه یهودیان و به ویژه رابط دولت اسرائیل و ایالات متحده می پردازد.

در تازه‌ترین نشست این موسسه که روز پنج‌شنبه هفدهم تیر ماه برگزار شد، از شاهزاده رضا پهلوی برای سخنرانی دعوت شده بود.

در دعوت نامه این موسسه از شاهزاده رضا پهلوی به عنوان رهبر و مدافع اصول آزادی، دموکراسی و حقوق بشر در ایران و فردی نام برده شده است که «خواستار تغییر رژیم از طریق نافرمانی مدنی و تشکیل یک دولت جدید در ایران از طریق یک همه پرسی آزاد» است.

شاهزاده رضا پهلوی دست‌کم در بیش از یک دهه گذشته همواره بر «انتخابات آزاد» و «حق تعیین سرنوشت» مردم ایران به عنوان عوامل تعیین کننده نوع حکومت آینده ایران سخن گفته است.

شاهزاده رضا پهلوی ماه‌ گذشته نیز در نشست مجازی «نه به جمهوری اسلامی» نیز تاکید کرد که «اصل قضیه دست مردم داخل ایران است و ما باید صدای آنان در فضای بین المللی باشیم. او افزود که یک ساختار باید تشکیل شود که در فضای بین‌المللی نمایندگان واقعی مردم ایران باشد.»

او همچنین با اشاره به تنوع حاضران در نشست «نه به جمهوری اسلامی»، گفت که این همزیستی سیاسی می‌تواند نمونه‌ای از آینده ایران باشد. شاهزاده رضا پهلوی در همین نشست نیز تاکید کرد که هیچ قدرت داخلی و خارجی نمی‌تواند از یک عزم ملی جلوگیری کند، اما تلاش خواهند کرد که آن را تخریب کنند.