حزب سکولار دمکرات ایران

گلرخ ایرایی

خبرگزاری هرانا – گلرخ ایرایی در شصتمین روز اعتصاب غذا در پی وخامت شدید حال جسمی به دلیل آسیب‌دیدگی کیسه صفرا و حالت تهوع مداوم و بالا آوردن آب زرد، دیروز سه‌شنبه ۱۴ فروردین ماه به بیمارستان منتقل شده است. خانم ایرایی پس از اعتصاب غذا دست‌کم ۲۰ کیلو کاهش وزن پیدا کرده و دیگر توان راه رفتن نیز ندارد.

گلرخ ایرایی پس از گذشت دو ماه از اعتصاب غذا، در پی وخامت شدید حال جسمی و به دلیل آسیب‌دیدگی کیسه صفرا و حالت تهوع مداوم و بالا آوردن آب زرد، به بیمارستان منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده گلرخ ایرایی به هرانا گفت: “گلرخ دیروز سه شنبه ۱۴ فروردین ۹۷ پس از ۶۰ روز اعتصاب غذا، در حالی که هوشیاری کامل داشته به دلیل آسیب‌دیدگی کیسه صفرا و پس از چند روز حالت تهوع و بالا آوردن آب زرد، به بیمارستان منتقل شد. طی روزهای اخیر چندین بار به گلرخ سرم زده بودند ولی سرم دیگر جواب نداده بود. خانواده گلرخ هم که برای ملاقات با فرزندشان به تهران رفته‌اند موفق به ملاقات با وی نشده‌اند و به آنها گفته‌اند باید آقای رستمی دادیار ناظر بر زنذان اجازه دهند، اما آقای رستمی در دفتر خود حضور نداشته است.”

این منبع نزدیک به خانواده ایرایی در ادامه گفت “خانواده ایرایی به شدت نگران وضعیت فرزندشان هستند و خبر دقیقی از وضعیت وی ندارند و حتی نمی‌دانند به کدام بیمارستان منتقل شده و چه زمانی مرخص خواهد شد.”

این منبع نزدیک به خانواده ایرایی پیش‌تر در این رابطه به هرانا گفته بود: “وضع گلرخ ایرایی به شدت نگران کننده است. خانم ایرایی با افت شدید فشار خون و خشک شدن زبان مواجه شده و به هیچ وجه توان راه رفتن ندارد. وزن وی نیز با دست‌کم بیست کیلو کاهش به کمتر از ۵۰ کیلوگرم رسیده است. خانم ایرایی از زدن سرم نیز امتناع کرده و گفته است چون وعده‌های قبلی مسئولین زندان مبنی بر پیگیری وضعیتشان عملی نشده است، به هیچ وجه حاضر به تزریق سرم نیست و همین مساله باعث نگرانی خانواده و نزدیکان وی شده است.”

گلرخ ایرایی و آتنا دائمی دو کنشگر مدنی از ۱۴ بهمن ماه به دلیل انتقال غیرقانونی و ضرب و شتم شدن توسط ماموران زندان اوین دست به اعتصاب غذای اعتراضی زدند، خانم دائمی در تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه سال گذشته به خود پایان داد و خانم ایرایی نیز اعتصاب خشک خود را به اعتصاب غذا تغییر داده بود.