حزب سکولار دمکرات ایران

چهارشنبه ۶ اسفند

erfan 1

امروز ۶ اسفندماه همزمان با اعلام تشکیل دادگاه محمدعلی طاهری صدها تن از فعالان گروه عرفان حلقه در مقابل دادگاه انقلاب در حمایت از وی دست به تجمع زدند. در این تجمع که با دخالت ماموران لباس شخصی و نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد تعدادی از شهروندان معترض نیز بازداشت شدند.

همزمان با اعلام تشکیل دادگاه محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان حلقه، صدها نفر از شهروندان و فعالان گروه عرفان حلقه از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در مقابل دادگاه انقلاب در حمایت از آقای طاهری با در دست داشتن عکس و دست نوشته‌هایی حضور یافتند که با دخالت ماموران لباس شخصی و نیروی انتظامی مستقر در صحنه تجمع مسالمت آمیز آنان به خشونت کشیده شد.

«ماموران در حالیکه با گاز اشک آور سعی در متفرق کردن جمعیت داشتند افراد حاضر را با باتوم و مشت و لگد مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند و تعداد زیادی نیز بازداشت شدند.»

«ازدحام جمعیت باعث شد نیروی انتظامی مغازه‌ها، فروشگاه اتکا و پمپ بنزین آن ناحیه را تعطیل کند. پس از گذشت دو ساعت که مأموران امنیتی موفق به پراکندن جمعیت نشدند، با آوردن نیروهای یگان ویژه معترضین را به سمت کوچه‌های اطراف متفرق کردند.»

یکی دیگر از شرکت کنندگان در تجمع از مشاهداتش گفت: «با حمله نیروهای انتظامی به تجمع کنندگان درگیری سختی شکل گرفت یکی از ماموران یک زن را که با مداخله اش باعث جلوگیری از بازداشت فرزندش می شد طوری به سویی پرتاب کرد که سر زن به جدول کنار خیابان کوبیده شد در جایی دیگر یک پلیس، زنی را که بر زمین افتاده بود مورد حمله قرار داد و با پوتین ضربات محکمی به پاهای زن می‌زد.»

«صبح امروز زیبا محمدیان همسر آقای طاهری و برادر او و محمود علیزاده طباطبایی وکیل آقای طاهری در محل شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب حاضر شدند اما پیش از ظهر به آنان گفته شده که دادگاه به زمانی دیگر موکول شده است. گفته میشود اکثر بازداشت شدگان تا عصر امروز آزاد شدند.»

لازم به ذکر است در آبانماه سال جاری رسانه های نزدیک به دستگاه امنیتی حکومت ایران از محکومیت آقای طاهری به شش حال حبس تعزیری خبر دادند، همچنین آقای طاهری پیشتر در سال ۱۳۹۰ توسط دادگاه انقلاب به اتهام توهین به مقدسات، مداخله در امور پزشکی و لمس بیماران مونث به پنج سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی و ۷۲ ضربه شلاق محکوم شده بود. آقای طاهری تاکنون چندین بار بازداشت شده است، آخرین مورد بازداشت وی در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ صورت گرفته است.

حکومت ایران، از سال ها پیش مقابله با آیین های معنوی ناسازگار با مفاهیم سنتی اسلام را در دستور کار قرار داده و بسیاری از رهبران و پیروان این گونه آیین ها را تحت تعقیب قرار داده است. در جمهوری اسلامی ایران، از این آیین ها با عناوینی همچون “عرفان های کاذب” یا “عرفان های نوظهور” یاد می‌شود.

erfan 2

erfan 3

برای نظاره کردن فیلم به لینک زیر مراجعه نمائید:

درگیری تن به تن نیروی انتظامی با معترضان به دادگاه محمد علی طاهری در مقابل دادگاه