حزب سکولار دمکرات ایران

37309291_401

ابراهیم یزدی هم اسرار و حقایق خونین نظام فقاهتی جمهوری اسلامی اشغالگر ایران را بگور برد. او که ازسرطان پروستات رنج می‌برد، بعد از زندانی شدن های متعدد دررژیم اسلامی به بیماری قلبی، آلزهایمز و سرطان پانکراس مبتلا شد. در دی ماه سال ۱۳۹۵ برای انجام عمل جراحی قصد سفر به ایالات متحده آمریکا داشت، اما با مخالفت کنسولگری آمریکا درصدور روادید مواجه شد و درترکیه تحت عمل جراحی قرار گرفت. مرگ دو هفته پس از عمل جراحی درپنجم شهریور۱۳۹۶ پس ازوخامت حالش درشهرازمیر بسراغش آمد. در اقدامی جالب توجه، حسن روحانی رئیس جمهورحکومت اسلامی بلافاصله پس از اعلام خبر فوت او، از یزدی بعنوان پیشگام مبارزه با استبداد، یاد کرد و این رخداد تلخ را تسلیت گفت. در صورتیکه او میباید ازیزدی بعنوان پیشگام برپائی استبداد یاد میکرد. ابراهیم یزدی یکی ار خائنین بنام حقوق ملت ایران است. من از مرگ او بسیار متاسفم، چراکه زنده نماند تا در دادگاه ملت محاکمه شده و بسزای اعمال خیانت بارش برسد.

ابراهیم یزدی در مهر ماه سال ۱۳۱۰ در یک خانواده مذهبی درقزوین بدنیا آمد؛ تحصیلات ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی را در تهران گذراند و با مدرک داروسازی دانشگاه تهران در سال ۱۹۶۱ به آمریکا رفت و در سال ۱۹۷۱ پاسپورت آمریکائی گرفت. اوبا صادق قطب زاده، مصطفی چمران و علی شریعتی به تأسیس شاخه‌های اروپا و آمریکائی نهضت آزادی مبادرت کرد و به عنوان رئیس شورای مرکزی آن در خارج کشور انتخاب شد. او در سال ۱۳۴۴ مسئولیت رهبری سازمان مخصوص اتحاد و عمل (سماع) را بر عهده گرفت و با همکاری  محمد توسلی و مصطفی چمران به تأسیس اولین پایگاه آموزش های جنگ‌ مسلحانه را در مصر و سپس در جنوب لبنان مبادرت کرد.

او بود که هنگام اخراج خمینی از عراق وامتناع کویت از پذیرش خمینی و هیئت همراهش، پیشنهاد رفتن به فرانسه را به او میکند واز مشاورین ارشد خمینی میشود. خمینی درمشاورت با او بود که افکارواهداف واقعی خود را در آغاز پنهان کرد و جهانیان وایرانیان را فریب داد. ابراهیم یزدی به دستورخمینی در بهمن ۱۳۵۷، به عضویت نهاد مخفی شورای انقلاب اسلامی انتخاب شد وبا رفتاری توحین آمیزبازپرس دادگاه انقلاب در زمان محاکمهٔ سران ارتش ایران بود. با آغاز کاردوکت به سمت معاون نخست ‌وزیر در امور انقلاب برگزیده شد. وی مدتی هم سرپرست روزنامه کیهان بود. پس از استعفای کریم سنجابی وزیر امور خارجه دولت موقت شد. درآن دوران ایران را ازپیمان سنتوخارج کرد. در سمت وزیر امور خارجه وقت در مصاحبه‌ای با روزنامه کیهان گفته بود: چنان‌که می‌دانید بغیر از نیروی دریایی آمریکا هیچ کشوری هواپیمای اف- ۱۴ ندارد مگر ایران؛ سیستم پرواز این هواپیما بسیار پیچیده‌است و حتی موشکهایی که این هواپیما حمل می‌کند هنوز آزمایش نشده و بطور کلی بکار انداختن این هواپیماها برای خود آمریکا هم بسیار مشکل است. دربررسی جمیع جوانب امر چنین نتیجه گرفتیم که نمی‌توانیم هواپیماهای اف – ۱۴ را نگهداریم زیرا نگهداری آنها باعث تشدید و استمرار وابستگی ما به آمریکا می‌شود. در مصاحبه با نشریه تایم گفته بود: در مورد جنگنده‌های اف – ۱۴ ما از چندی پیش با مقامات آمریکایی وارد مذاکره شده‌ایم. هدف نهایی ما از این مذاکرات، فروش کلیه این جنگنده‌ها که شامل ابزار و آلات مربوط به این هواپیما نیز خواهد بود، می‌باشد. در جلسه مورخ ۲۱ مرداد ۵۸ شورای انقلاب، مرحوم بهشتی قاطعانه با فروش هواپیماهای اف- ۱۴ مخالفت کرده و تأکید می‌کند که دولت موقت بدون اجازه شورای انقلاب حق چنین کاری را ندارد. در چهارمین روز از تشکیل دولت موقت اعلام می‌کند که «دولت ایران یک طرفه قراردادهایش را با آمریکا و اروپا فسخ کرد. که از جمله این قرار دادها تحویل اف- 16های خریداری شده از آمریکا، نیروگاه بوشهروزیردریائی های خریداری شده از آلمان بود.

ابراهیم یزدی، خاطراتش، در نامه‌ای به تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۶۹ خطاب به احمد خمینی مینویسد: شما خوب می‌دانید که برنامهٔ سیاسی و اجرایی آقای خمینی را من تنظیم کردم وایشان تصحیح و تنقیح نمودند، که بعدها بر طبق آن شورای انقلاب و دولت موقت تأسیس گردید. شما به کسی اتهام پوچ و بی اساس زده‌اید که طراح و مؤسس سپاه پاسداران، طراح و مبتکر روز قدس، طراح اصلی و اولیه بسیاری از نهادهای انقلاب بوده‌است. اومرگ هویدا را اینگونه مینویسد: زمانی که محاکمه مرحوم هویدا در زندان قصر شروع شد واوخاطرات دوران ۱۴ ساله نخست وزیری خود را بیان میکرد، هنگامیکه جلسه دادگاه تنفس داده می‌شود، هویدا درراهرو توسط یکی از آقایان روحانی که آنجا بوده و من مایل نیستم اسم ببرم، با هفت تیر کمری هویدا را می‌کشد و زمانی به خلخالی خبر می‌دهند که کار از کار گذشته بوده. هویدا را می‌برند درحالیکه او را قبل از اعدام کشته بودند رو ی صندلی می‌نشانند و عکس می‌گیرند و حکم اعدامش را قرائت می‌کنند.