حزب سکولار دمکرات ایران

018375361_40400.jpg

« شمشیر عجم منتظر رخصت جنگ است، مکه بشود مرکز ایران چه قشنگ است!…» این شعری است که با شیوه اجرای مداحی بر روی کلیپی با تصاویری از رهبر ایران، شهر مکه و قاسم سلیمانی در هیات «حیدر کرار» خوانده می‌شود. کلیپ به زبان عربی هم زیرنویس شده و در شبکه های اجتماعی و بالاخص گروههای اصولگرا در حال دست به دست شدن است. در همین حال سرلشکر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، از عربستان سعودی به عنوان «دشمن» یاد کرد و گفت که «سپاه مذاکره با دشمن را نمی‌پذیرد.» او که عالی‌ترین مقام نظامی ایران به شمار می‌رود در سخنانش اشاره کرد که «دشمن ما استکبار جهانی به رهبری آمریکا، انگلیس خبیث و اذناب آنها به رهبری عربستان است.»

به نظر می‌آید با بالاگرفتن درگیری‌های لفظی و تنش میان رهبران ایران و عربستان٬ این تقابل هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد و در حال خروج از فاز جنگ نیابتی در یمن و سوریه است و لااقل در حوزه دیپلماسی و در مقام سخن، به رویارویی مستقیم کشیده شده است.

زلزله‌ دنباله‌دار
در طی سالهای اخیر همواره روابط ایران و عربستان سعودی، که هرکدام به نوعی مدعی زعامت جهان اسلام هستند، به دلایل گوناگون از وضعیت صلح ناپایدار خود خارج شده و به آستانه جنگ می‌رسد و باز بعد از مدتی با میانجی‌گری کشورهای دیگر از جمله امریکا و قطر، تنش‌ها فرومی‌نشیند. وضعیت جدید اما تا اندازه‌ای متفاوت از گذشته است. در جریان مناسک حج در سال گذشته که به مرگ حدود ۵۰۰ ایرانی در مکه انجامید آتش این تنش‌ها روشن شد و اعدام شیخ نمر که از منتقدان حکومت عربستان بود این آتش را چنان شعله‌ور کرد که سفارت عربستان در تهران را سوزاند و به قطع روابط دو کشور انجامید. آیت‌الله خامنه‌ای در سالگرد واقعه مرگبار منا در پیام تندی رهبران عربستان را «شجره خبیثه ملعونه» «شیطان‌هایی خُرد و حقیر»، «بی‌دین و بی‌وجدان»، «گمراه» و «روسیاه»، «فتنه‌انگیز» و «از خدا بی‌خبر»، خواند و آنان را به کشتن مجروحان حادثه منا متهم کرد و گفت:«مردان قسی القلب و جنایتکار سعودی، مجروحان نیمه جان را با جان‌باختگان، در کانتینرهای در بسته محبوس ساختند و به جای درمان و کمک یا حتی رساندن آب به لبان تشنه آنان، آنها را به شهادت رساندند».

منبع: خبرنامه گویا