حزب سکولار دمکرات ایران

ali-khamenei-
ایرانیان یکی ازبدترین دوران زندگی را درلابلای استبداد مذهبی وحکومت تبهکاران ولایت فقیه میگذرانند. حاکمانی ناتوان، فاسد، بیلیاقت، مستبد، خشونت گرا وفاقد ظرفیت نهادی برای مبارزه با فقر و نابرابراجتماعی ایران را به تباهی برده اند.

آنچه طی چند سال گذشته پیرامون طرح و سپس قانون هدفمند کردن یارانه ها (بسط فرهنگ گدا پروری و صدقه گیری) گذشت، نشان می دهد که مکانیسم های تصمیم گیری بر سر سیاست های اقتصادی کشور از حرکت باز ایستاده و اقتصاد ایران بیش از بیش به یک کشتی سرگردان در یک دریای توفانی، شباهت دارد که کشتی بانش ازفن کشتیرانی بی بهره است.

بد کاری و فساد ارگان های دولتی، واگذاری کارخانه های تولیدی به خودیها، وتعطیل آنها بعلت ندانم کاری و بیکفایتی، رشد سریع جمعیت و نرخ تورم، تحریم ها و اختلاص و سوء استفاده های مالی بعنوان دورزدن تحریم ها موجب شده اقشار تهی دست آسیب دیده وافزایش نابرابری اجتماعی شدت یابد.

آهاد ملت فقراقتصادی را درنتیجه اقتصاد وبانکداری مدیران بی لیافت و فاسد اسلامی بنام اقتصاد توحیدی، درواقع سرمایه داری دلال مسلک و رانت خواری را تجربه میکنند. اگر چه معاملات با وام “بهره ای” جایز نیست ولیکن کلاه شرعی ها راه را برای اخاذی و باج ستانی بنام کار مزدهای کلان باز گذارده است. این خود موجبی برای ازهم پاشیدن، ورشکستگی و ویرانی اقتصاد ایران شده همراه با اتخاذ برنامه های نادرست، کاهش ارزش پول ایران در برابر ارزهای خارجی، شاخص های اقتصادی روند نزولی را ادامه میدهند.

واردات بیرویه كالا كمر صنعت داخلی را خرد كرده. مردم ایران را دراین روزها از رکود اقتصادی باافزایش بیکاری، فقر، فساد، فحشا و پدیده فروش کودکان در بدو تولد تا سه سالگی، برای استفاده از آن‌ها در مشاغل مختلف یا تکدی‌گری، درتنگنائی غیر قابل تصورقرار دارند.

بالاترین نرخ تورم را در میان کشورهای منطقه اقتصاد ایران دارد. آمار رسمی دولت نشان می‌دهد که بیش از۲۰ درصد مردم کشور زیر خطر فقر هستند؛ یا به عبارتی دیگر۱۵میلیون ایرانی شکمی گرسنه دارند. گرچه تحلیلگران بر این باورند که نیمی از مردم ایران زیر خطر فقربسر میبرند.

گزارش صندوق بین‌المللی پول با تاکید بر این امر، یادآوری می‌کند که ایران با وجود کاهش قابل توجه رقم ۷ ,۳۴ درصدی تورم در سال ۲۰۱۳، هنوزپیشتاز نرخ تورم در منطقه بوده است. طبق برآورد این صندوق، نرخ متوسط تورم در اقتصاد ایران که در سال ۲۰۱۴ به ۵, ۱۵درصد رسید، در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به ترتیب به ۵, ۱۶ و ۱۷درصد بالغ خواهد شد. این در حالی است که مدیرکل بانک مرکزی ایران وعده کرده که نرخ تورم در سال ۱۳۹۵ تک رقمی خواهد شد.

سازمان‌های حقوقی در داخل و خارج ایران، با شک و تردید به این آمار می‌نگرند؛ زیرا برآورد این سازمان‌ها بسیار بیش از این‌ها است. همچنین، شمار بی‌کاران، به بیش ازده میلیون نفر رسیده است.

تحلیلگران بر این باورند که دلیل شیوع پدیده فقر در ایران روشن است؛ میلیارد‌ها دلاراختلاص و میلیارد‌ها دلار کمک بلاعوض به نظام اسد، شبه نظامیان حزب الله، حوثی‌ها و برخی گروه‌های شبه نظامی عراقی هزینه شده ومی‌شود. مردم مقصر اصلی را علی خامنه ای می دانند. آنها بشدت از سخنان و سیاست های علی خامنه ای انتقاد میکنند. واقعیت اینست که در جامعه ایران منفورترین چهره حکومتی نه مصباح یزدی و نه احمد جنتی و بقیه امام جمعه ها، بلکه خود علی خامنه ای است.