حزب سکولار دمکرات ایران

روز جمعه ١۶ ژانویه ٢٠١۵ تجمعی آرام  صلح آمیز درمقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر برلین آلمان در اعتراض به شرایط استاد محمدعلى طاهرى و دیگر زندانیان سیاسى برگزار گردید.

بنابه گزارش رسیده به حلقه نیوز ، در این تجمع که با حمایت و تلاش  جمعی از طرفداران و شاگردان عرفان حلقه و نیز فعالان حقوق بشر در برلین برگزار شد، تجمع کنندگان خواستار آزادی استاد طاهری (بنیان گذار طب مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی) و سایر زندانیان عقیدتی و سیاسی از زندانهای جمهوری اسلامی شدند.

این تجمع  با سروده ای از نیما یوشیج آغاز و در ادامه بیانیه ای به زبان فارسی و آلمانی ،نسبت به وضعیت پرونده آقای محمدعلی طاهری و روند حبس چهار ساله او قرائت شد.

در این بیانیه به اینکه آقای طاهری اندیشمند و محققیست که بدون هیچ رویکرد سیاسی بلکه صرفا” در جهت آسیب شناسی و ارائه راهکارهایی برای اصلاح ،رشد و شکوفایی بینش و اخلاق و ارتقاء سلامت ذهن و روان و جسم انسان ها و گسترش صلح و وحدت جهانی ،خدماتی ارائه و همچنین جوایز جهانی نیز در این رابطه دریافت کرده است، وباتوجه به مفاد منشور جهانی حقوق بشر به یازده ماده از موارد نقض شده در پرونده ایشان اشاره شد.

همچنین در این  تجمع حقوق بشرى ، عنوان شد که حاکمیت جمهوری اسلامی سعی دارد ،پس از ۴ سال حبس در انفرادی ایشان را مجددا به دادگاهی فرمایشی احضار کند و حکم جدیدی به او بدهد که این اقدام یکی از خشونت های قضایی به شمار آمده و نقض آشکار حقوق بشر می باشد. از این رو شرکت کنندگان در این تجمع خواستار نکات زیر بودند :

-آزادی فوری و بی قید و شرط آقای طاهری و بسته شدن پرونده مفتوحه ایشان.

-مورد پیگرد قانونی قرار گرفتن، آنهایی که سبب صدمات جسمی ،روانی و توهین و تحقیر وارده بر وی شده اند.

-خواست تشکیل یک هئیت از مقامات کشور آلمان و مسولین بین المللی برای دیدار با آقای طاهری جهت اطمینان حاصل شدن از سلامتی وی و در اختیار قرار دادن امکانات درمانی برای ایشان.

در این تجمع شعارهایی همچون : «حقوق بشر برای ایران»،«ما طاهری و طاهری از ماست بدانید/اعدام گناه است به آن دل نسپارید»،«از عشق بگویید/ وطن تشنه عشق است»،«طاهری آزاد باید گردد»،«نه به اعدام و نه به شکنجه»،«عشق ،آزادی، وحدت» داده شد و همچنین عکس هایی از دگراندیشان در بند(زندان) از طیف های مختلف در این مراسم نمایان بود.

تجمع کنندگان و هواداران عرفان حلقه تاکید کردند که تا آزادی آقای محمدعلی طاهری به تجمعات حقوق بشرى خود ادامه خواهند داد و به هیچ عنوان سکوت نخواهند کرد.

گفتنى است تظاهر کننده گان عکس هایى از آرش صادقى ، مهدیه گلرو ، ناهید گرجى ،آتنا دائمى ، امید على شناس،ئاسو رستمى ، محمد رضا پور شجرى ، حشمت الله طبرزدى ،حکیمه شکرى ،آتنا فرقدانى ، مریم شفیع پور ، سهیل عربى ، حمید بابایى و مجید مقدم نیز در دست داشتند.