حزب سکولار دمکرات ایران

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، حکومت اسلامی ایران امروز چاپ کاریکاتور جدید از “محمد”، پیامبر اسلام از سوی نشریه فرانسوی شارلی ابدو را محکوم کرد و آن را توهین آمیز خواند.
charlie-carica12
سخنگوی رژیم ایران گفته: جمهوری اسلامی توهین به مقدسات اسلامی را قویا محکوم می کند. اقدام هفته نامه فرانسوی توهین آمیز و باعث تحریک احساسات مسلمانان جهان خواهد شد.

تروریستهای اسلامی القاعده و داعش نیز انتشار شماره جدید نشریه فکاهی فرانسوی را محکوم کرده و دست اندرکاران آن را تهدید به مرگ کردند.

این در حالیست که فرانسوا هولاند، رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در مراسمی گفت: فرانسه هرگز در برابر تروریسم تسلیم نخواهد شد.

در همین حال میلیونها فرانسوی امروز برای خرید شماره جدید شارلی ابدو پس از حمله خونین هفته گذشته در مقابل کیوسک روزنامه فروشی ها صف کشیده اند.

شماره جدید شارلی ابدو با 5 میلیون تیراژ به 5 زبان دیگر نیز ترجمه شده و در 20 کشور جهان به فروش می رسد.

فروش استثنایی شماره تازه شارلی ابدو

گزارش رادیو فرانسه: شماره تازه “شارلی هبدو” یک هفته پس از حمله خونین به دفتر این نشریه، در سراسر فرانسه توزیع شد و با استقبال گسترده مواجه شد؛ به طوری که صف‌هایی برای خرید این نشریه تشکیل شد و در برخی از باجه‌های روزنامه‌فروشی پاریس نیز تمامی نسخه‌های آن به فروش رفت.

خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش داده که مردم برای خرید شماره تازه شارلی هبدو که در شمارگان استثنایی پنج میلیون نسخه به چاپ رسیده، حتی زودتر از باز شدن مراکز فروش نشریات، به این مراکز مراجعه کردند.

این خبرگزاری به عنوان نمونه، به باجه روزنامه‌فروشی ایستگاه قطار سن لازار در پاریس اشاره کرده و نوشته که قبل از ساعت 6 بامداد حدود شصت نفر برای خرید شارلی هبدو جلوی این باجه منتظر ایستاده بودند.

همچنین برخی از باجه‌ها که از روزهای قبل تمام نسخه‌های شماره جدید شارلی هبدو را پیش فروش کرده بودند، روی باجه های خود نوشته “شارلی نداریم” را نصب کردند.

شماره تازه شارلی هبدو به پنج زبان ترجمه شده و همزمان با فروش آن در فرانسه، در بیش از 20 کشور جهان نیز به فروش می رود.

شماره تازه شارلی هبدو، که اولین شماره این نشریه پس از حملات خونین اخیر پاریس است، به “شماره بازماندگان” معروف شده و کارتونی از پیامبر اسلام را روی جلد خود به چاپ رسانده که به حالت گریان، نوشته “من شارلی هستم” را در دست دارد.

بالای تصویر پیامبر اسلام نیز نوشته شده: “همه چیز بخشیده شد”.