حزب سکولار دمکرات ایران

ماموران مرزبانی رژیم روز دوشنبه 22 فوریه برابر با 4 اسفند 99 به ده‌ها سوخت‌ بر بلوچ در منطقه مرزی سراوان تیراندازی‌کرده و۱۰ تن از آنان را کشته و پنج نفر آنها مجروح و بستری شدند. اهالی منطقه و خانواده قربانیان تیراندازی پاسداران در جریان تجمعی اعتراضی وارد ساختمان فرمانداری سراوان شده و تجهیزات آن را به آتش کشیدند. پاسداران و ماموران امنیتی در تیراندازی به معترضان،37 تن را کشته وبسیاری را زخمی کردند. قطع اینترنت در بلوچستان همچنان ادامه دارد. دولت جنایتکاراعلام کرده‌ اعتراضات در سیستان و بلوچستان پایان گرفته است. اما منابع محلی از ادامه اعتراضات در مناطقی از زاهدان با وجود فضای شدید امنیتی و استقرار گسترده نیروهای پاسدارویگان ویژه خبرمی‌دهند. مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان روز جمعه ۸ اسفند در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت در واکنش به کشته شدن سوخت‌ بران با تیراندازی وشلیک نیروهای سپاه پاسداران گفت که طرح رزاق را سپاه پاسداران، با ایجاد چند پمپ بنزین در نقطه صفر مرزی تأسیس کرده و تا شعاع ۲۰ کیلومتری به مرزنشینان سوخت میفروشد که در پاکستان  بفروش رسانند. ولیکن سوخت ‌بران بیچاره از همه شهرهای بلوچستان میآیند وبرای پول کمی سوخت ‌بری میکنند. زیرا مردم تهی دست سیستان و بلوچستان با۶۰ درصد بیکاری این تنها امکان درآمد برای  آنهاست. “خود مسئولین هم برای دور زدن تحریم‌ها میخواهند که سوخت صادر بشود” سوخت ‌بران در زمینۀ دور زدن تحریم‌ها به نوعی به دولت خدمت میکنند. ۳۰ درصد از سوخت  بری مربوط به سوخت‌بران خرد بلوچ است و ۷۰ درصد توسط سپاه پاسداران سوخت به پاکستان برده میشود، اما سپاه پاسداران همین ۳۰ درصد را هم می‌خواهد در انحصار خود بگیرد.

رژیم اشغالگران ایران با دزدیها و بی لیاقتی کارو بجایی رسانیده که مردم در شهرها باید در زباله های هواداران رژیم چیزی برای خوردن بجویند و مردم نقاط دوردست باید با کولبری و سوخت بری امرار معاش کنند. آنگاه در حالیکه سپاه پاسداران بزرگترین قاچاقچی  ایران، میلیاردها دلارقاچاق سوخت و مواد دیگری میکند هیچ مشکلی ندارد، سردارانش میلیاردر های دلاری در ناز و نعمت در کاخهایکه با پول دزدیها و قاچاقچی گری خریده اند به عیش و نوش مشغولند، ولیکن به این کولبران و سوخت بران بینواها قاچاقچی میگویند.

رژیم آخوندی علی خامنهای خائن و جنایتکار یک بار دیگر نشان داد در برابر سیل سهمگین نارضایتی مردم فرودست و درمانده ایران تا چه اندازه سست و بی محتواست وچگونه وحشت زده بی مهابا به کشتارشهروندانش میپردازد. میزان ناتوانی جمهوری اسلامی در اداره کشوروفساد بنیان کن این رژیم استبدادی به اعتراض های سرنگون طلب مردم خوراک میرساند و رژیم رادر بحران های داخلی و خارجی سر در گم میکند. آنچه که در سیستان و بلوچستان می گذرد، آغاز پایان نابود شدن رژیم جمهوری اسلامی اشغالگران ایران است.

حزب سکولار دمکرات ایران تیراندازی مزدوران سرکوبگر خامنه‌ای و کشتار وحشیانه سوخت ‌بران سراوان را بشدت محکوم میکند وبه بازماندگان جان دادگان جاوید نام خیزش سراوان ضمن تسلیت، خواهان شکیبایی میباشد. امید است که بردباری در زمینه، بزودی با فروپاشی رژیم فرقه تبهکارجمهوری اسلامی اشغالگران ایران، سران دزد و بیکفایتش در دادگاه ملت به سزای جنایاتشان برسند.