حزب سکولار دمکرات ایران

R
در آستانه برگزاری اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل حسن روحانی برای شرکت درآن اجلاس سالانه به نیویورک رفت. گفتگوهای حسن روحانی و وزیر خارجه اش ظریف با رسانه‌های جمعی و ایراد سخنرانی در اندیشکده‌های آمریکایی روش رساندن پیام حکومت اسلامی به افکار عمومی و نخبگان کشوریست که بیش از 35 سال رابطه سیاسی با آن را ندارد. ظریف درمصاحبه با رسانه‌های آمریکا وسخنرانی درشورای روابط خارجی و به تشریح قرائت ایران از برنامه هسته‌ای پرداخته و از “سیاست‌های اشتباه آمریکا در تحریم‌های ایران” به شدت انتقاد کرد. آیا استفاده روحانی و ظریف از شبکه‌های اجتماعی که در ایران محدود و محصور شده به عنوان وسایلی نوین و عامه پسند در بسته بندی و ارائه آسان نظرات جمهوری اسلامی برای مخاطبان عام، را می‌توان به عنوان گشایشی در فضای دریافت خبرهای بدون ممیزی برای مردم ایران دانست؟
روحانی در نشست با نخبگان سیاسی آمریکا، برای شادی خامنه ای و سردانش گفت: “یک یا چند کشور و دولت نمی‌توانند مشروعیت دولت دیگر را تعیین کنند بلکه مشروعیت دولت در یک کشور را مردم آن تعیین می‌کنند”. انگار که در ایران حاکمیت با مردم است که مشروعیت دولت را مردم تعین کنند!
عقب نشینی حکومت اسلامی ازمواضع پیشین وعجله دررفع تحریم های بین المللی وضع انفجاری در جامعه واقتصاد ورشکسته اسلامی است. درعینحال جمهوری اسلامی غنی سازی اورانیوم را حق مسلم خود میداند ومیخواهد تعداد سانتریفیوژها، دستگا‌ه‌های غنی‌سازی اورانیوم، که هم اکنون به عنوان مهمترین اختلاف در مذاکرات هسته‌ای در آمده را حفظ کند وتوانایی تولید اورانیوم غنی شده را با بهانه برنامه های صلح آمیزهسته ای ادامه دهد.
حسن روحانی روز پنجشنبه در شصت و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با سخنانش به موضوع هسته‌ای ایران پرداخت و گفت ؛ “ما با انگیزۀ مثبت، حسن‌نیت و جدیت، به تداوم مذاکرات هسته‌ای با کشورهای طرف مذاکره، بر مبنای اعتماد متقابل، رفع دوسویۀ ابهامات، موضع برابر، احترام متقابل و اصول پذیرفته شدۀ بین‌المللی، پایبندیم. ازدیدگاه ما، التزام به تعهدات و اجرای دقیق تفاهمات و اجتناب از زیاده‌خواهی در مذاکرات، از سوی طرف‌های مذاکره‎کننده با ایران، ضرورتی تامّ دارد؛ زیرا توافق نهایی در مورد برنامۀ هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، می‌تواند سرآغاز همکاری‌های همه‌جانبه، در راستای پیشبرد امنیت، صلح و توسعه و در منطقه و جهان باشد”. درصورتیکه پیشبرد امنیت، صلح و توسعه در ایران، در منطقه و جهان، دست کشیدن از غنی سازی اورانیوم وخارج شدن از سفارش وساخت نیروگاه های هسته ای در کشور پر زمین لرزه ایران است نه بلعکس.
او میگوید؛ “مردم ایران پایبند به اصول و ارزش‌هایی هستند که استقلال، توسعه و غرور ملی در رأسِ آن‌هاست. مردم، عملکرد دولت‌های خود را بر اساس همین معیارها مورد ارزیابی قرار می‌دهند. اگر این واقعیت بارز ملی از سوی طرف‌های مذاکره‌کننده مورد توجه قرار نگیرد و دچار خطاهای محاسباتی شوند، یک فرصت استثنایی و تاریخی را از دست خواهند داد”. بنظر میرسد، او خامنه ای را با ملت ایران اشتباه گرفته. حکومت دیکتاتوری اسلامی همه چیز را از ملت ایران سلب کرده، وانگهی انرژی خطرناک هسته ای را نباید بحساب غرورملی مردم ایران گذاشت! رژیم برای انرژی مخرب هسته ای صد ها میلیارد دلاراز پول ایرانیان را هزینه کرده و به کره شمالی، چین و روسها داده، روزی باید به مردم ایران حساب آنرا پس بدهد.