حزب سکولار دمکرات ایران

آمریکا نظاره‌گر اعمال مخرب حکومت ایران نمی‌ماند: وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به جمهوری اسلامی هشدار داد به نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل پایان داده و برای پرهیز از انزوای جدی اقتصادی و سیاسی، به فعالیت‌های موشکی خود پایان دهد.

به گزارش صدای آمریکا، در این بیانیه آمده است:‌ رژیم ایران اعلام کرده که برنامه دارد سه موشک حامل پرتاب فضایی در ماه‌های آینده راه‌اندازی کند. این در حالیست که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به صراحت از رژیم ایران می‌خواهد هیچ‌گونه فعالیتی در حوزه موشک‌های بالستیکی که قابلیت حمل کلاهک اتمی دارند، نداشته باشد. فعالیت موشک حامل پرتاب فضایی در همین حوزه است چرا که معادل همان فناوری موشک اتمی در خانواده موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است. یک موشک قاره‌پیما با برد ۱۰ هزار کیلومتر، توانایی رسیدن به ایالات متحده را دارد.

وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت:‌ رژیم ایران از بزرگترین حامیان تروریسم در جهان است و تولید موشک و فناوری مرتبط با آن را به عنوان اولویت دنبال کرده و به گروه‌های نزدیک به خود در خاورمیانه هم منتقل می‌کند که بی‌احترامی و دست انداختن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت محسوب می‌شود.

مایک پمپئو هشدار داد: ایالات متحده نظاره‌گر سیاست‌های مخرب رژیم ایران در به خطر انداختن ثبات و امنیت جهانی نمی‌ماند. ما به رژیم توصیه می‌کنیم در این برنامه‌های هدایت موشکی تحریک‌کننده تجدید نظر کرده و به تمامی فعالیت‌های موشکی بالستیک خود پایان دهد.