حزب سکولار دمکرات ایران

d1_0

یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا برای سومین بار طی روزهای اخیر هدف حمله موشکی از مناطق تحت کنترل نیروهای انصار الله یمن (شبه نظامیان شیعه تحت حمایت سپاه پاسداران) قرار گرفته است.

پنتاگون هفته گذشته با طرح این موضوع که نیروهای انصارالله یمن به یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ حمله کرده اند، در بیانیه ای اعلام کرد: مواضع انصارالله یمن با موشک های کروز ‘تام هاک’ هدف قرار گرفت.

مقامات ارشد دولت آمریکا می گویند که موشک های پرتاب شده به سمت ناوهای آمریکایی توسط رژیم ایران در اختیار حوثی های یمن قرار گرفته است.

تقابل نظامی با سپاه حتمی است

یکی از فرماندهان ارشد سابق ناتو در اظهار نظری گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا فارغ از این‌که چه شخصی انتخاب می‌شود، بین حکومت ایران و آمریکا در عرصه دریایی درگیری رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دریاسالار «جیمز استاوریدیس» فرمانده ارشد سابق ناتو در گفت‌‌وگوی رادیویی با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت: من فکر می‌کنم که این امر دیر یا زود به وقوع می‌پیوندد. با شما شرط می‌بندم بعد از انتخابات ریاست جمهوری فارغ از این‌که چه شخصی انتخاب می‌شود، این اتفاق می‌افتد.

وی افزود: «مشکل این است که در داخل ایران میانه روها که در واقع با ما توافق اتمی را امضا کردند در قدرت نیستند، حکومت ایران حکومت روحانیون است که اقدام‌های تحریک کننده را ادامه می‌دهد و به همین دلیل ما در خلیج فارس و دریای عمان و دریای سرخ اقدام‌های این‌چنینی را شاهدیم و سخنگوی ما نیز درست گفته است که در صورت تحریک شدن باید به آن‌ها واکنش نشان دهیم.

منبع: ایران پرس نیوز