حزب سکولار دمکرات ایران

Mohammad-Maleki-Gohar-Eshghi-saham-news-e1437783922139

دکتر محمد ملکی اولین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب اسلامی که مدت‌هاست به علت ممنوع‌اخروجی توسط سپاه پاسداران نمی‌تواند از کشور خارج و به ملاقات فرزندان خود در خارج از کشور برود، در اعتراض به این ممنوع‌الخروجی غیرقانونی و دخالت سپاه در سیاست هم‌چنان به تحصن خود ادامه داده است.

بنا به گزارش «سحام» و در همین ارتباط عمار ملکی، فرزند محمد ملکی نوشته است:

«پیر محمد ما» برای مطالبه حقوق خود و دیگر دگراندیشان دست از اعتراض و ایستادگی بر نمی‌دارد … پیرمرد تصمیم گرفته روزهای دوشنبه برای اعتراض به ممنوع‌الخروجی خودش و همراهی با دیگر انسان‌هایی که حقوق‌شان پایمال شده است، در مقابل یکی از ساختمان‌های متعلق به سپاه (لاستیک دنا) تحصن کند.

پدر به من می‌گوید: «ما در این‌جا با تمامی سختی‌ها و فشارها اعتراض می‌کنیم تا دیگران هم که مورد ظلم قرار گرفته‌اند ترس‌شان بریزد و یاد بگیرند که اعتراض کنند. شما که بیرون از ایران هستید و امکانش را دارید، پژواک صدای اعتراض و حق خواهی ما باشید تا این اعتراضات و مبارزات نتیجه بخش باشد.

گفتنی‌است دکتر محمد ملکی در نامه‌ای که ۳۰ خردادماه سال‌جاری در اختیار «سحام» قرار داد، یادآوری کرد که «برای رسیدن به ٬حق قانونی و شهروندی٬ خود، به هر ٬روش ممکن٬ متوسل خواهد شد.»