حزب سکولار دمکرات ایران

Hamayesh oslo Finalنشست 24 خرداد (14 ژوئن 2014) اسلو
نشست 24 خرداد اسـلو به همت چهار گروه شرکت کننده و به ميزبانی گروه « آزادگان نروژ» که کمپين حمايت از زندانيان سياسی و تجمع هفتگی در برابر ساختمان نوبل در اسلو از فعاليتهای آنهاست ، برگزار شد . قبل از نشست ، جمعی از شرکت کنندگان آن در اين تجمع هفتگی آزادگان نروژ حضور داشتند و در فضايی بسیارمثبت و صميمانه صدای آزاديخواهی برای زندانيان سياسی را به مردم حاضر در اين مکان رساندند .

هدف اصلی اين نشست ترويج و گسترش گفتمان همبستگی در عمل و براندازی جمهوری اسلامی بود . از حداقل يکسال پيش اين پروژه به جامعه اپوزيسيون پیشنهاد شده بود و در عرض چند ماه پيش نيزمذاکرات و گفتگوهای بسياری با دست اندرکاران جامعه سياسی انجام گرديد . هدف ايجاد و تشکيل سازمان و يا تدوين منشوری ديگر نبود . هدف باز کردن گفتگوی عملی و کنشگرايانه برای دستيابی به يک مرکزيت و يا يک طرح کلی مناسب برای هدايت و مديريت کنش های بعد از اين و مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی بود . در اين نشست چهار گروه شرکت و حضور فعال داشتند و طرحها و نظرها توسط آقایان رامین گلبانگ، کاوه کرمی، بهرام آبار و اصلان حسنلو برای چگونگی سازماندهی براندازی جمهوری اسلامی ارائه شدند . اين گروه ها عبارت بودند از :

1- آزادگان نروژ؛ (رامین گلبانگ)
2- انجمن رهايی جوانان ايران؛ (اصلان حسنلو)
3- سازمان ايرانيان سکولار دمکرات؛ (بهرام آبار)
4- سازمانان نگهبانان ايران جاويدو مشروطه خواهان ایران پادشاهی پارلمانی؛ (کاوه کرمی)

حضور مجازی در نشست بتوسط شبکه های اجتماعی همچون پالتالک و اسکايپ انجام گرديد و تماميت نشست از تلويزيون اينترنتی “ميهن تی وی” نيزپخش شد . فعالين و گروههای ديگری که به دلايل تسهيلاتی توان حضور نداشتند به اين نشست پيام ارسال نموده بودند . پيامهای پخش شده عبارت بودند از :

1- نامه دفتر شاهزاده رضا پهلوی که در آن ابلاغ شده بود که ايشان بدليل تقابل زمانی نشست با امری ديگر امکان حضور نداشته ولی از حرکتهای مفيد در جهت همبستگی و مبارزه حمايت می کنند.
2- پيام آقای آیدین خوشبنیانی رئیس سازمانهای نگهبانان ايران جاويد و مشروطه خواهان ایران پادشاهی پارلمانی، که توسط آقای کرمی نماینده آن دو سازمان خوانده شد.
3- پيام آقای علی کربلائی ازسازمان مشروطه خواهان ایران پادشاهی پارلمانی از ایتالیا، که آنهم توسط آقای کرمی ایراد شد
4- پيام مهندس حشمت الله طبرزدی که قبل از بازگشت به زندان در مورد همبستگی و اتحاد در عمل ضبط شده بود
5- پيام جبهه دموکراتيک ايران برون مرز و کميته هماهنگی بتوسط اقای محمد زمانی از اسکايپ
6- پيام جبهه آزاديخواهان که بصورت ويدئو پخش گرديد
7- پيام ويدئويی دو کنشگر حقوق بشر آقايان فرهاد روشن و سروش شمشيرگران
8- پيام اسکايپی خانم شهباز پورزند فرزند زنده يادسيامک پورزند که درمورد نياز به داشتن رسانه ای بين المللی ايراد شد
9- پيامی نيز از جانب حزب کمونيست کارگری از پالتالک ايراد گرديد که توضيح می داد چرا اين حزب به اين نشست نماينده نفرستاده است

همچنين در اين نشست ما افتخار حضور آقای فکری که مسئول و اداره کننده يکی از رسانه های راديويی در اسلو می باشد را داشتيم و ايشان توانست نظرات خود را مخصوصا در مورد لازمه پررنگ تر شدن و گسترده تر شدن حرکتهای اپوزيسيونبيانکند . در قسمت پايانی دو سخنران نشست آقايان بهرام آبار و محمود مرادخانی در دو مورد «سکولارـ دموکراسی» و «آخوند بايد برود» صحبت کردند و نشست با پرسش و پاسخ و همچنين امضای دستجمعی يک «توافقنامه اخلاقی برای فرهنگی پيروز» به پايان رسيد . حاضرين و برگزارکنندگان وعده دادند که در آينده به حرکتها و فعاليتهای همبستگی گرايانه بيشتری همت کنند . توافقنامه اخلاقی امضا شده بزودی به آگاهی عموم خواهد رسيد و ديگر هم ميهنان نيز می توانند آن را تاييد و به آن پايبندشوند .

بديهی است که اين نشست مانند هر نشستی کاستی ها ، ايرادها و کمبودهای فراوانی داشت . در فضای منفی و منفعل کنونی و با توجه به کمی امکانات اين مقدار تلاش نيزبايد مورد توجه و برای فعاليتهای بعدی بيشتر مورد استفاده قرار بگيرد. باشد که بتوانيم هرچه زودتر، کوشاتر و پربار تر، به هدف اصلی و آرمان ملی ايرانيان که همانا سرنگونی رژيم ولايتفقيهی جمهوری اسلامی و استقرار سکولار دموکراسی در ايران است برسيم .

با سپاس از همه آنهايی که نشست 24 خرداد اسلو را ممکن نمودند
ويدئو اين نشست بزودی در شبکه های مجازی ما پخش خواهد شد

زنده باد آزادی / زنده باد ايران

آزادگان نروژ
انجمن رهايی جوانان ايران
سازمان ايرانيان سکولار دمکرات
سازمانان نگهبانان ايران جاويدو مشروطه خواهان ایران پادشاهی پارلمانی