حزب سکولار دمکرات ایران

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

11esfand-holland-small-300x191
پارلمانترها “هری ون بومو” و “کیس اوندستای” سخنگویان امور خارجه احزاب سوسیالیست و اصلاح طلب مسیحی پارلمان هلند به مناسبت پنجمین سالگرد بازداشتهای ۱۱ اسفندماه، خواستار آزادی مدافعان حقوق بشر در بند از جمله سید مهدی خدایی، نصور نقی پور، محمدحسین یوسف پورسیفی، نوید خانجانی و ایقان شهیدی شدند.

کیس اوندستای نماینده پارلمان و سخنگوی امور خارجه حزب اصلاح طلب مسیحی در هلند و نیز هری ون بومو دیگر نماینده پارلمان که مسئولیت رهبری و سخنگویی روابط خارجی حزب سوسیالیست در این کشور را بعهده دارد با امضاء نامه هایی جداگانه به مناسبت ۱۱ اسفندماه در پنجمین سالگرد برخورد با اعضا و همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران خواستار آزادی بازداشت شدگان این واقعه شدند.

این نمایندگان پارلمان با طرح درخواست آزادی بی قید و شرط مدافعان حقوق بشر در ایران بطور خاص بر آزادی سید مهدی خدایی، محمد حسن یوسف پورسیفی، نصور نقی پور، ایقان شهیدی و نوید خانجانی تاکید کردند.

در نامه این نمایندگان به اقدامات سپاه پاسداران از جمله تلاش برای وادار کردن این زندانیان به اعترافات تلویزیونی و بدرفتاری با آنان اشاره شده است.

لازم به یادآوری است در یکسال گذشته نیز آقایان”وین وان دکمپ” نماینده پارلمان اروپا از کشور هلند، عضو گروه حزب مردم اروپا، “پرفوسور هانس فراکلین” از حزب دموکرات مسیحی در پارلمان هلند، آقای “دکتر متیو آفورد” نماینده حزب محافظه کار در پارلمان انگلستان، “تینی کوخ” از پارلمان هلند و خانم “لیندا فروم” سناتور از مجلس سنای کانادا آزادی بی قید و شرط بازداشت شدگان یازدهم اسفند را مورد تاکید و حمایت خود قرارداده بودند.

لازم به توضیح است در واقعه یازدهم اسفند ماه در سال ۱۳۸۸ برجسته ترین دور از سلسله برخوردهای دستگاه امنیتی با مدافعان ایرانی حقوق بشر در پاسخ به وقایع انتخابات بحث برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران، حدود ۳۰ مدافع حقوق بشر عمدتا وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، توسط سپاه پاسداران در اقصی نقاط کشور بازداشت شدند و مورد محاکمات ناعادلانه قرار گرفتند، از جمع بازداشت شدگان مذکور و پس از گذشت چهار سال همچنان آقایان مهدی خدایی، نصور نقی پور، ایقان شهیدی و نوید خانجانی با محکومیت چند ساله همچنان در زندان بسر می برند.