حزب سکولار دمکرات ایران

تجمع معلمان:حمایت کارگران / فیلتر گسترده سایتها

etelaieyeh

در آستانه تحصن 10 اسفند فرهنگیان سایتهای مخابره کننده اخبار اعتراضی در داخل ایران فیلتر شدند

سایت حقوق معلم و کارگر: در پی اعلام رسمی اعتصاب معلمان سراسر کشور در روز یکشنبه 10 اسفند 1393 بیش از 95 درصد از سایتهای مخابره کننده اخبار اعتراضی معلمان ایران فیلتر و یا به طور کلی از دسترس خارج شدند.

بر اساس همین گزارش انجمن صنفی معلمان ایران در اواخر بهمن ماه طی درخواستی که به وزارت کشور ارائه کرد و تصویر آن در سایت حقوق معلم و کارگر منتشر شده است تقاضای خود را برای برگزاری تحصن در روز 10 اسفند 93 به این وزارتخانه ارائه داد و در پی عدم پاسخگوئی وزارت کشور با استناد به اصل بیست و هفت قانون اساسی طی اطلاعیه های نهائی خود برگزاری این تجمع را در جلو مجلس در تهران و ادارات کل در استانها و همچنین ادارات در شهرستانها رسمیت بخشید .

گفتننی است در راستای انتشار اخبار تحصن و اعتصاب معلمان سایت کانون صنفی معلمان ایران و شهرستان ها به طور کامل از دسترس خارج و فیلتر گردید ه است . قبل از این نیز سایت تعدادی از فعالین این صنف مثل آقای مهدی بهلولی و جواد لعل محمدی وجعفر ابراهیمی فیلتر گردیده بود.

عین بیانیه نهائی هیأت مدیره کانون صنفی معلمان و اطلاعیه این کانون پیرامون تجمع اعتراضی 10 اسفند به شرح زیر است :

به نام خداوند جان و خرد

اطلاعیه کانون صنفی معلمان پیرامون تجمع اعتراضی سکوت

در جلسه سه شنبه پنجم اسفند 93تصویب شد که تجمع 10 اسفند معلمان در اعتراض به وضعیت نابسامان آموزش و پرورش با استناد به اصل بیست و هفت قانون اساسی برگزار گردد.

1-تجمع روز 10 اسفند برگزار می شود .

2-در تهران تجمع از ساعت 14 الی 16 مقابل مجلس شورای اسلامی و در شهرستانها مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار می گردد.

3-تجمع معلمان در مقابل پارلمان به شکل سکوت برگزار خواهد شد .

کانون صنفی معلمان ایران – اسفند 93
حمایت کارگران از فراخوان اعتراضی معلمان

کارزار پشتیبانی از کارگران ایران
۷ اسفند ۹۳

جامعه دیگر حاضر نیست بیش از این هزینه های غارت و چپاول ثروت اجتماعی را به قیمت خانه خرابی میلیونها نفر تحمل کند

از اعتراضات معلمان و کارکنان آموزش و پرورش پشتیبانی کنیم

اعتراضات و تجمعات روزهای گذشته معلمان در شهرهای مختلف، نشاندهنده شروع دوباره اعتراض بخشی مهم از مزدبگیران ایران است. شرایط کنونی معیشتی و شرایط عمومی اقتصادی کشور، فشار فزاینده ای را بر زندگی مزدبگیران کشور تحمیل نموده است. فشارها و فلاکتی که با دوره های پیشین کاملا متفاوت است. علاوه بر ورشکستگی و بن بست اقتصادی ، ارگانها و نهادهای برنامه ریز حکومت نیز بدون هیچ ملاحظه ای همه فشارهای ناشی از بی برنامگی، چپاول و روزمرگی اقتصادی کاربدستان و تصمیم گیرندگان کشور را بر دوش مردم کارگر و مزدبگیر قرار داده اند. سیاستگذاران حکومت با حذف یارانه کالاهای اساسی ، عدم افزایش متناسب دستمزدها و پائین نگاهداشتن سطح معیشت مزدبگیران، بار تمامی نابخردی های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خود را بر دوش ۹۹درصد جامعه ایران گذاشته اند.

اعتراضات روزمره کارگران در مراکز تولیدی و صنعتی، اعتراضات آموزگاران و کارکنان آموزشی، اعتراضات پرستاران و… طی ماههای گذشته نشان داده است که جامعه دیگر حاضر نیست بیش از این هزینه های غارت و چپاول ثروت اجتماعی را به قیمت خانه خرابی میلیونها نفر تحمل کند.

همبستگی و تعامل میان فعالین و تشکلهای معلمان و پرستاران و کارگران و حمایت عملی گروههای نامبرده از اعتراضات یکدیگر نشانه های امیدوار کننده ای از همبستگی اصلی ترین نیروهای عرصه کار و تولید، برای پایان بخشیدن به شرایط فلاکتباری است که حکومت سرمایه داران طی سالها بر جامعه تحمیل کرده است.

کانون صنفی معلمان ایران به نمایندگی ازسوی بخش گسترده ای از معلمان و کارکنان آموزشی عضو این تشکلها، در اعتراض به وضعیت غیر قابل تحمل اقتصادی، استخدامی و بی احترامی و نادیده گرفتن منزلت معلمان و دانش آموزان در سیستم آموزش و پرورش کنونی، فراخوان تجمعی اعتراضی در تاریخ ۱۰ اسفند را صادر نموده است.

ما معتقدیم که شرکت فعالانه همه معلمان و کارکنان اداری آموزش و پرورش جدای از شرایط استخدامی و محلی، ضامن اثرگذاری این حرکات اعتراضی خواهد بود. شرکت گسترده معلمان و خانواده های آنان در این اعتراضات به عمیقتر شدن هر چه بیشتر این حرکات کمک نموده و همچنین سدی خواهد بود در برابر مماشات و بده بستانهای کسانی که بیش از توجه به زندگی دشوار معلمان در پی منافع شخصی و گروهی خود هستند.

پشتیبانی از اعتراضات معلمان زحمتکش توسط دانش آموزان و خانواده های آنان، نه تنها در به ثمر رسیدن این اعتراضات نقش مهمی دارد، علاوه بر آن برعلمی شدن روند آموزش وبهبود فضای محیط های آموزشی نیز موثر است.

در شرایط کنونی و به موازات عمیقتر شدن بحران اقتصادی ، تنها با مبارزات و اعتراضات متحدانه بخش های مختلف مزدبگیران میتوان به مقابله با فقر و فلاکتی رفت که از سوی غارتگران دسترنج میلیونها انسان زحمتکش به جامعه ایران تحمیل می شود.
10 esfand