حزب سکولار دمکرات ایران

به دبیر کل سازمان ملل

عالیجناب بانکی مون

موضوع: کمپین بین المللی برای درخواست آزادی فوری آتنا فرقدانی از زندان اوین

atena

عالیجناب،

به همراه بسیاری از دیگر هموطنانم، از جامعه جهانی می خواهیم تا برای آزادی فوری بانو آتنا فرقانی از زندان ، اقدام های لازم را انجام دهند.

آتنا فرقدانی، کنشگر شناخته شده حقوق کودکان و حقوق مدنی ایران است. آتنا فرقدانی، به دلیل ادامه به اعتصاب غذا در مقابل شرایط سخت زندان ها و اوضاع نابسامان کشورمان، دچار ایست قلبی شده و ما به شدت نگران سلامتی و حال وخیم و ی هستیم .

آتنا شجاعانه به اعتراض سیاسی خود ادامه می دهد، تا توجه جامعه جهانی را به وضعیت نا به هنجار زندانیان سیاسی، جلب کند . ما اقدام شجاعانه او را در به چالش کشیدن رژیم مذهبی ایران برای قبول وجود زندانیان سیاسی، ستایش می کنیم.

ما از جامعه جهانی می خواهیم که در تلاش برای دستیابی به آزادی سریع و بدون قید و شرط آتنا فرقدانی ، به ما بپیوندند. در حالی که به هشتم مارس، روز جهانی زن نزدیک می شویم، و زنان ایران همچنان در زیر سخت ترین فشارها در سی و پنج سال گذشته بودند . رژیم جمهوری اسلامی از زمان شکل گیری، با دختران و مادران و خواهران ما به شکلی تحقیر آمیز برخورد کرده است.

بانوان ایرانی بسیاری از حقوق انسانی خود را که به زحمت به دست اورده بودند، با اجرای قوانین اسلامی بعد از سال ۱۹۷۹ از دست داده اند، و با این وجود، زنان ایرانی هیچگاه صف اول مبارزه های مدنی و خشونت-پرهیز، علیه رژیم اسلامی را رها نکرده اند.

امروزه، در حالی که اعتلای حقوق زنان، همچنان یکی از مشکلات اساسی برای دست یابی به مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر است، خانم فرقدانی و زنان بی شمار دیگری، سمبل مقاومت هستند.

در روز جهانی زن، ما از همرزمان قهرمان خود یاد می کنیم که در این سی و پنج ساله، جان خود را در راه مبارزه از دست داده اند، و از همگان در جامعه جهانی می خواهیم که به حمایت از تلاش های بین المللی، برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران بپیوندند.

با اعتقاد به سکولاریسم، احترام به حقوق بشر و دمکراسی، شورای ملی ایران به شدت نقض حقوق بشر را به نام دین ، نکوهش می کند.

خواسته و افق دیدگاه ما، ایران گیتی گرا و سکولار است که در آن و بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل، زنان و مردان طبق قانون برابر هستند، و هیچ تبعیضی وجود نخواهد داشت.

من صمیمانه از توجه شما قدردانی می کنم، و مایلم آمادگی خود را برای هر گونه همکاری در این مورد اضطراری، اعلام دارم.

با تجدید احترام،

رضا پهلوی ریاست شورای ملی ایران

nameh1
nameh2