حزب سکولار دمکرات ایران

26.02.2015

براندازان

amuzehhaye mofid

چگونه در راه براندازی مفید باشیم

با حضوردکتر محمود مرادخانی(خواهر زاده علی خامنه ای)

برنامه راديويی گروه براندازان (کانون کنشگرایان ایران ،Secular Demokrat Party حزب سکولار دمکرات،آزادگان نروژ)

مجری برنامه: اصلان حسنلو

تهیه و تنظیم: اصلان حسنلو

مهمانان این برنامه: دکتر بهرام آبار ، دکتر محمود مرادخانی(خواهر زاده علی خامنه ای) ،رامین گلبانگ ، کورش پاسيار، پیمان شمشیردار ، ابوالفضل رجب زاده

برای دیدن نسخه کامل این ویدئو به لینک زیر توجه فرمائید:

با مهر

براندازان: چگونه در راه براندازی مفید باشیم

پرسش و پاسخ ها

-چه حرکتها و کنش هايی را ما حرکت و کنش در جهت مبارزه می بينيم ؟
فعاليـت و کوشش ما در جهت إيجاد فضا و امکان سرنگونی جمهوری اسلامی است…..

-چه رفتارهايی بطور کلی هم در زندگی اجتماعی و هم در ميدان سياسی شايسته هستند ؟ (همياری و پشتيبانی از يکديگر ، توجه نکردن به کدورتهای گذشته ، اعتماد به ديگری ، خوش قولی ، تواضع سياسی ، خود مرکز نبينی ، و …)

-در ميدان سياسی و مخصوصا در اين مرحله مبارزه چه خصلتهايی را نبايد داشت ؟ (دروغ گويی ، خود خواهی ، خود بينی ، تظاهر) و… .

-برای داشتن يک مبارزه فعال و موثر گروههای سياسی چه نوع برخوردی بايد با يکديگر داشته باشند ؟ (مشارکت در عمل ، قبول گفته ها و يا کنشهای نيک ديگران ، انتشار اخبار يکديگر… .

-امروز و در اين مرحله مبارزه چه حرکتهايی ، حرکت و کنش مفيد و موثر نيستند ؟ (انتظار کشيدن به عنوان يک راه کار که صبر کنيم ببينيم فلان جريان به کجا می کشد ؛ يک بعدی بودن يعنی تنها تحليل نمودن ، تنها خبر رساندن ؛ ارائه حرکتی که به اندازه کافی در موردش برنامه ريخته نشده و يا نهايتش مشخص و مطمئن نيست و… .

-اپوزيسيون برانداز در خارج از کشور چه حرکتها و کنشهای مفيدی را می تواند انجام بدهد ؟ از جنبه سياسی و از جنبه مبارزاتی ؟

جامعه اپوزيسيون : (انسجام دادن به نيروها ، إيجاد ارتباط بين نيروها)… .

از جنبه سياسی و در برابر و برای جامعه بين المللی ، چه حرکتهايی مفيد هستند ؟ (إيجاد تماس ، نوشتن مقاله از زبان اپوزيسيون برانداز در جرايد غير ايرانی ، رساندن پيام انزجار مردم ايران از رژيم آخوندی و… .

در نهايت از جنبه مبارزاتی چه کنشهايی می توانند بتوسط مردم چه در داخل و چه در خارج مفيد باشند ؟ (بديهی است که اصل مبارزه در داخل کشور است. برای داخل کشور و تا نبودن رهبريت و مديريتی مبارزاتی : تضعيف رژيم ، افشای رژيم ، نافرمانی و… .

همچنین در این برنامه گزارشی مبنی بر آخرین وضعیت محمد رضا پورشجری (سیامک مهر) وبلاگ نویس عزیزی که در اعتصاب غذا به سر می برد و درخواست امضا مبنی بر آزادی بی‌ قید و شرط ایشان نیز داده شده است.

shajari