حزب سکولار دمکرات ایران

با سپاس فراوان از جناب گلبانگ و مهدوی عزیز و ارجمند

سوالهائی که از پیش برای پرسش از آقای احمد شهید آماده داشتیم از این قرار بودند:

1- موارد نقض حقوق بشر نظام جمهوری اسلامی بارها و بارها از جانب جامعه جهانی و مخصوصا نهادهای حقوق بشری شناسايی و محکوم شده اند. مردم ايران مايلند بدانند که اين شناسايی و محکوم نمودن ها تا به امروز چه تاثير مشخصی بر سياستهای مجامع تصميم گيری و سياستگذاری کشورهای تاثيرگذار و مخصوصا کشورهای اروپايی و آمريکا داشته است ؟

2- در مواردی ديده می شود که با وجود شناختی که جامعه جهانی بر جنايت های حقوق بشری نظام جمهوری اسلامی دارد ، نهادهای دولتی و سياستگذار خواسته يا ناخواسته به دوام اين نظام کمک می رسانند. مثلا رسانه های قوی و جهانی خود را در اختيار وابسته گان به اين نظام می گذارند. پيام شما به عنوان کسی که دقيقا به مشکل حقوق بشری در ايران امروز واقف هستيد به جامعه جهانی و مخصوصا به دولتهای تاثيرگذار چيست ؟

3- آيا جامعه بين الملل و مخصوصا اروپا و آمريکا در حمايـت از مبارزه مردم ايران در راه دستيابی به حقوق بشری حقه خود ، آمادگی و يا تمايل لازم را دارند ؟ با توجه به اينکه بسياری از هم ميهنان ما فکر می کنند که رژيم حاميانی دارد و دغدغه جامعه بين الملل حقوق بشر نيست ؟

4- به باور شما کمک و يا ياری رساندن به نظامی که نقض حقوق بشر برايش نه تنها عادت که جزوی از ماهيتش شده است ، شراکت در جرم و يا به عبارتی ديگر موجب تداوم ظلم نمی شود ؟

5- اپوزيسيون ما در برابر جمهوری اسلامی ، اپوزيسيون حقوق بشری است. مردم ايران رژيمی که حتی پايه ای ترين آزادی های اجتماعی از مردمش دريغ داشته است را نمی خواهند. به باور شما بهتر نيست که جامعه جهانی برای مهار کردن جمهوری اسلامی ، همراه با مردم ايران و ما در اپوزيسيون ، موضوع حقوق بشر را سرلوحه مذاکرات خودش قرار دهد و فراتر از مسئله هسته ای که ابزاری برای رژيم شده است که هم مظلوم نمايی کند و هم وقت بکشد ، به گفتگو و مقابله بنشيند ؟

نکته:پرسشی که “میسر و وقت شد” بپرسیم این بود که :”اپوزیسیونِ خارجِ کشور چگونه میتواند در کارها ایشان را یاری دهند?

جلسه عمومی اعضای گروه براندازان با احمد شهید در اسلو

barandazan