حزب سکولار دمکرات ایران

سازمانهای هما وبینار برگزار میکنند:

تلاشگران سیاسی در داخل و خارج کشور امیدوارند که دیر یا زود با راهکارهای کذار از حمهوری اسلامی ایران از فتنه 41 ساله خمینی و ولایت فقیه رها شده و حاکمیت پارلمانی مردمی بدون دخالت دین و مذهب، امور سیاسی و اداره کشور را بدست بگیرد. مبارزات زنان و مردان آزادیخواه درونمرز و برونمرز امید ها را زنده نگه‌میدارد. اما نگرش واقعبینانه به این امید باید ما را متقاعد کند که براندازی رژیم بیگانه پرست کنونی نیازمند نبروی مخالف و آلترناتیوی فدرتمند دارد که در حال حاضر وجود ندارد. پس جه باید کرد؟

ائتلاف گروه‌های همسو که در عین باورمندی به اصول سکولاردمکراسی، با برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی متفاوت و راهکارهای عملی میباید به انجام برسد. نقش بی‌سابقه بانوان در این مبارزه بسیار الهام‌بخش و نیرو دهنده میباشد، که روزبروز افزونتر میشود.

منطق و تجربیات تاریخی به ما آموخته که پیش شرط بر آوردن سرنگونی رژیم فقاهتی به تشکیل و نهادینه کردن کار و خرد جمعی و تشکیلات ائتلافی نیازمند است. گرچه مواضع و برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی گروه‌ها و شخصیهای مدافع این ائتلاف می‌توانند متفاوت باشند. ولیکن اهداف و اولویت‌های مشترک آنان در دفاع از ارزشهای مدنی، برابری زن و مرد، جدائی دین از حکومت، استقلال قضائی، احترام به رقبای سیاسی و عدم دخالت دولت در حریم خصوصی مردم  میباید راهنمای همکاری و کاربردی آنان گردد.

در حال حاضر کنشگران سیاسی در آمریکا، کانادا، اروپا و استرالیا از حاکمیت مردمی، بدون دخالت دین ومذهب در جکومت و سیاست همراه با حقوق بشر حمایت می‌کنند و در حال انسجامند.  ولی از آنجا که فعالیت‌های تحسین‌آمیز آنان ارتباط تشکیلاتی و هدف مشترک کاربردی ندارد تاثیر کوشش آنان محدود است. آلترناتیو برای براندازی حکومت فقاهتی در ایران باید از اعتبار و تایید ملی و بین‌المللی برخوردار باشد. تشکیل انجمنی از ائتلاف گروه های مورد نظر و انتخاب شورای رهبری  با رای هموندان عضو، می‌تواند گامی بزرگ در جهت شناسایی و کسب اعتبار و مشروعیت تشکیلاتی در سطح ملی و بین‌المللی گردد. امید است که کنشگران سیاسی و با تجربه، گروه‌های کوچک حامی حکومت پارلمانی مردمی و حقوق بشر داوطلب اقدام برای آفریدن انجمن ائتلافی باشند و کوشش آنها در این راه  کامروا گردد.