حزب سکولار دمکرات ایران

محمدزاده
علی اکبر محمدزاده، دانشجوی نخبه دانشگاه شریف، امید کوکبی، دانشجوی نخبه دکترا دردانشگاه تگزاس و حسین رونقی ملکی، وبلاگ ‌نویس نخبه و تیزهوش، سه تن از دهها جوان ایرانی هستند که بخاطر عدم همکاری با وزارت اطلاعات رژیم پس ازبسی شکنجه و صرب وشتم در زندان حکومت اسلامی روزهایشان را می‌گذرانند.

9342836289_8609708b20_b
هرسال حدود ۱۵۰ هزار تن از نخبه جوانان از ایران مهاجرت می‌کنند، اگرنروند باید با وزارت اطلاعات رژیم همکاری کنند، والا زندان وشکنجه در انتظارشان است.
جوانان ایرانی برای ترک میهن و جست و جوی فرصت‌های بهتر در خارج دلایل مختلفی دارند. اما یک عامل همیشگی و محتمل، یعنی بازداشت ناگهانی و زندانی شدن با اتهام‌هایی چون اقدام علیه امنیت ملی، تنها به خاطر آن که با همکاران شان در خارج ایران به تبادل عقیده واطلاعات معمولی پرداخته‌اند.

fd9759bd-0a9d-487e-a33a-067e34f3da1f_w527_s
این همان سناریوی کابوس گونه ایست که برای امید کوکبی، دانشمند و فیزیک دان جوان و نخبه ایرانی روی داده است. او که در رشته فوق دکترای فیزیک کوانتوم در دانشگاه تکزاس در استین درس می‌خواند، وقتی برای دیدار از خانواده اش در ژانویه ۲۰۱۱ به تهران آمد دستگیر شد و پس از محاکمه‌ای ناحق وغیرعادلانه در دادگاه انقلاب و بی آن که کمترین دلیلی علیه او وجود داشته باشد، با اتهام واهی رابطه با کشور خصم و کسب «درآمد نامشروع» که همان کمک هزینه‌ای است که معمولا دانشگاه تکزا س به دانشجویان بالای لیسانس می‌دهد، به ده سال زندان محکوم شد. سازمان عفو بین الملل او را زندانی عقیدتی شناخته که تنها به خاطر رد همکاری و تحقیقات نظامی برای جمهوری اسلامی و به خاطر روابط قانونی آموزشی با نهادهای اکادمیک خارج از ایران به زندان افتاده است.
موفقیت مریم میرزاخانی، نخستین زن و نخستین ایرانی برنده مدال پرافتخار فیلدز، دنیا را مبهوت کردو افتخار بزرگ
images
ی برای ایرانیان شد. اما او در ایران کار و زندگی نمی‌کند او یکی از ایرانیان باهوش و با استعدادیست که در پی آزادی ودسترسی به امکانات و فرصت‌های بهتر ، ایران را ترک کرده‌اند. هرسال حدود ۱۵۰ هزار تن از نخبگان ایرانی ایران را ترک کرده به کشورهای دور ونزدیک مهاجرت می‌کنند
داستان زندگی مریم میرزاخانی، تلاش‌ها او بعنوان یک زن در حکومت اسلامی زن ستیز، پشتکاراو، دست آوردها و سانحه اتوبوسی که درآن عده‌ای از ریاضی دانان نخبه و جوان در راه بازگشت از یک رقابت ریاضی کشته شدند، اما زنده ماند، بسیارالهام بخش است.
اودانش آموخته مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف و استاد جوان و برنده عالی ترین جایزه ریاضی جهان در دانشگاه استانفورد تدریس می‌کند و یکی از بسیار ایرانیان باهوش و با استعدادیست که در پی دسترسی به امکانات و فرصت‌های بهتر در کشورهای دیگر، ایران را ترک کرده‌اند. مقامات حکومت اسلامی از او ایراد گرفتند که چرا برای دریافت مدال پرافتخار فیلدزبدون لچک بوده. بنیاد نخبگان حکومت اسلامی از مریم میرزاخانی، برنده معتبرترین جایزه ریاضی جهان، دعوت کرد در سومین سمینار ریاضی ایران شرکت کند. سال گذشته نیز برای دومین سمینار از ایشان دعوت به عمل آمد اما دعوت را رد کرد. امسال به مقامات دعوت کننده نوشته؛ اگر مرا بدون لچک میپذیرید میآیم. مقامات دعوت کننده نوشته اند برای ما لچک شما مهمتراز خود شماست!