حزب سکولار دمکرات ایران

قاسم سلیمانی، سرکرده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران در جریان یک حمله هوایی در فرودگاه بغداد به کاروان خودرو حامل او و سرکردگان گروه حشد الشعبی کشته شد.

در این حمله که بامداد امروز در نزدیکی فرودگاه بغداد به وقوع پیوست محمد رضا جابری مسؤول تشریفات بسیج عراق نیز به هلاکت رسید. سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به هلاکت سلیمانی را تایید کرد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد، آمریکا مسئولیت حمله به فرودگاه بغداد را برعهده گرفت که به کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس منجر شد.

نشریه نیوزویک نیز به نقل از منبعی در پنتاگون خبر داد: رئیس جمهور آمریکا با زدن سلیمانی از طریق حمله هوايی موافقت کرده بود.

ترامپ در صفحه توئیتر خود بدون هیچ توضیحی تصویری از پرچم آمریکا را توئیت کرد.

مقام‌های پنتاگون پیش تر روز پنج شنبه گفته بودند نشانه‌هایی در دست است که گروه‌های تحت هدایت سلیمانی در تدارک حمله‌های جدید علیه دیپلماتهای آمریکا در عراق هستند.

سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو در واکنش به حمله به خودروی سلیمانی و فرماندهان حشدالشعبی در توییتر نوشت: در پی اقدامات مخرب سپاه پاسداران طی ماههای اخیر در منطقه، آمریکا و پرزیدنت ترامپ خویشتن‌داری نشان دادند، آنها خط قرمزهای مشخصی را تعیین کردند و نسبت به پیامدهای عبور از آن هشدار دادند. سپاه پاسداران مسیر تشدید تنش را برگزید. مقصر رسیدن به این لحظه خطرناک فقط خود آنها هستند.

گزارش فاکس نیوز: بدنبال کشته شدن قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد، ارتش آمریکا، وزارت خارجه و کاخ سفید در آماده باش بالا قرار دارند و گفته می شود همه گزینه ها روی میز است. همه طرح ها برای هرگونه تلاش احتمالی در تلافی جویی از سوی رژیم ایران یا نیروهای نیابتی اش و یا توسط گروههای تروریستی مانند حزب الله آماده شده اند.

این مبنع افزود: آنچه امروز رخ داد یک پیروزی بزرگ برای قابلیت های ارتش ما و جامعه اطلاعات خارجی ماست. یک هماهنگی میان تمامی سطوح وزارت خارجه، وزارت دفاع، رییس ستاد و شخص پرزیدنت….به رییس جمهور گفته شده بود که زندگی آمریکاییان در آن سفارتخانه در خطر است. یک نفر که در آن اتاق بود و آشنا با موضوع شنید که پرزیدنت گفت: اینجا بنغازی نخواهد شد.