حزب سکولار دمکرات ایران

بزرگترین دریاچه جهان دریاچه مازندران (کاسپین) حدود ۱۲۰۰ کیلومترطول و عرض آن تا ۴۵0 کیلومتر است. قسمت شمالی این دریاچه بسیار کم‌عمق و جنوب آن عمیق است. زیرآبها گنجینه دریاچه مازندران (کاسپین) دریائی از نفت و گازیست که ارزش آن ازکل نفت و گاز ایالات متحده آمریکا افزونتر میباشد. در آبهای قسمت جنوبی دریاچه مازندران (کاسپین)، 90 درصد از کل ماهیهای خاویاری سرتاسر جهان رشد میکنند. خاویار این ماهی ها، به بهای گزافی در بازارهای جهانی بفروش میرسد. بهمین دلیل روسها همیشه چشم طمع براین گنجینه داشته وخواهان تصاحب وکنترلش بوده اند.

همزمان با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، چهار کشورنو بنیاد حاشیه ای: روسیه ، قزاقستان ، ترکمنستان و آذربایجان خواستارتقسیم سطح آب دریاچه بین پنج کشورحاشیه نشین بودند. آنها تقریباً سه دهه درآن مورد جدل وبحث کرده اند. گرچه طبق قراردادهای 1921 و 1940 با شوروی سوسیالیستی، از نظر حقوق بین المللی 50 درصد از دریاچه مازندران، به ایرانیان تعلق داشته و با توجه به بقای اعتبار این قراردادها درمورد کشورهای نوبنیاد حاصل از فروپاشی شوروی، بر پایه ی اصل جانشینی کشورها و اعلامیه 1921 آلما آتا، تعلق آن به کشور ایران غیر قابل انکار ونقض این قرارداد میباشد.

در 12 اوت 2018، در پنجمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریاجه مازندران، روسیه ، قزاقستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و رژیم آخوندی در ایران توافقی را در شهر ساحلی قزاقستان بنام آکتائو امضا کردند. رئیس جمهور روسیه با شعف از یک قرارداد متعادل سخن گفت که موجب افزایش همکاری وسطح جدیدی از مشارکت خواهد شد. نماینده رژیم آخوندها در ایران، حسن روحانی تدارکچی خامنه ای به نمایندگی ازرژیم اشغالگر ایران، کنوانسیون حقوقی دریاچه مازندران( کاسپین) را در پنجمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریاچه مازندران، یکشنبه 21 مرداد 1٣۹۷در این اجلاس امضاء کرد. بنابر آن کنوانسیون، جمهوری اسلامی اشغالگرایران، 36 درصد از مالکیت و حق استفاده ازدریاچه مازندران را به نفع کشورهای نوبنیاد ازفروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از دست داده و به 14درصد ازآن اکتفا میکند. در حالی که روسیه کماکان50 درصد از حقوق دریاچه مازندران را در اختیاردارد.

با این گام خائنانه درقزاقستان جمهوری اسلامی اشغالگر ایران حق ملت ایران دردریاچه کاسپین را به روسیه و متحدانش واگذار نمود. این رژیم تبهکار با گام دیگری برای بقائ حکومتش، با آنچکه ازمنافع ملی وسرزمین ایرانیان دزدانه برمیدارد، به بیگانگان باج میدهد.

اکنون که این کنوانسیون میباید از سوی نمایندگان مجلس این حکومت فاسد، خائن و وطن فروش تائید شده بتصویب برسد. نمایندگانیکه ذره ای میهن دوستی و ایرانگرائی در وجودشان دارئد،  میباید با استفاده از اصول ۷۸ و ۱۲۵ قانون اساسی رژیم اسلامی، قویاً در برابر این خیانت بزرگ ایستنادگی نشان داده و فرمان خائنانه سید علی خامنه ای تدارکچی روسیه را به تصویب نرسانند.

رژیم کنونی ایران مدتهاست مشروعیت خود را ازدست داده. هرگونه قرارداد یا توافق نامه با این رژیم از نظر ملت ایران بی اعتباراست. حتی اگراین توافق نامه و قرارداد توسط مجلس آخوندی در ایران به تصویب برسد، ملت ایران هرگز به این خیانت درامانت رژیم آخوندی رسمیت نخواهند داد. اینگونه قرارداد ها پس از تغیرحکومت، توسط دولت آزاد و دمکرات آینده ایران، باطل اعلام شده و تحت قوانین بین المللی به چالش کشیده خواهد شد.

10 اوت 2019، دکتر بهرام آبار