حزب سکولار دمکرات ایران

جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلیس امروز در واکنش به استعفای سفیر انگلیس در واشنگتن گفت: او دیپلمات بسیار خوبی است، او دوست من است، وی عملکرد خوبی داشت اما جای تاسف دارد – آن چیزهایی که وی گفته بود – افشا شد.

جک استراو در گفتگو با اسکای نیوز درباره استعفای سفیر انگلیس در آمریکا و جنجال پیش آمده بین او و رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر شما فردی خودشیفته و قلدر را داشته باشید (اشاره به ترامپ) که عملا هیچ یک از قوانین را رعایت نمی کند، در این صورت بازی کردن با قوانینی که این فرد (در ذهن خود دارد) کار درستی نیست بلکه باید جلوی این فرد ایستاد.

وزیر امور خارجه پیشین انگلیس، رئیس جمهور آمریکا را فردی خودشیفته و کاخ سفید را نهادی ناکارآمد توصیف کرد و گفت: همه می دانند که کاخ سفید ناکارآمد است. اگر با کسانی که در کاخ سفید بودند صحبت کنید به شما می گویند که ناکارآمد است و چنین موضوعی دیگر برای کسی پوشیده نیست.

گفتنی است جک استراو از سردمداران مماشات با حکومت ملایان در انگلیس است. این عنصر معلوم الحال نه تنها در دوره خدمتش در دولت انگلیس در زدوبند با ملایان خدمات شایانی به آنها کرد، بلکه در مقام نماینده پارلمان انگلیس نیز یکی از امدادگران به جمهوری اسلامی بود و جنایات آخوندها را توجیه می کرد.