حزب سکولار دمکرات ایران

روزنامه کانادايی نشنال پست گزارش داد: بزودی یک سناتور محافظه‌کار لیندا فروم طرح پیشنهادی متمرکز برای محکوم کردن نقض حقوق‌بشر در ایران راارائه خواهد کرد.

این طرح در همبستگی با هزاران قربانی نقض حقوق‌بشر در ایران ارائه می شود، سناتورهای کانادایی باید به این طرح رأی بدهند، و روی همکاران خود در مجلس عوام برای قانونی کردن آن فشار بگذارند. از آنجا که رژیم ایران رکوردار نقض حقوق‌بشر در جهان است، مصونیت مقامات این حکومت باید بازبینی شود.

نشنال پست کانادا نوشت: این یک فرصت منحصر بفرد برای سناتورهای کانادا جهت پرداختن به وضعیت حقوق‌بشر در ایران به شکل جدید و مؤثر خواهد بود.

اجرای تحریم ماگنیتسکی علیه رژیم ملاها

گزارش قبلی: جمعی از قانونگذاران کانادایی خواستار تحریم مقامات جمهوری اسلامی به دلیل نقض حقوق بشر بر اساس قانون ماگنیتسکی شدند. پارلمان کانادا این قانون را پس از مرگ یک وکیل روس بنام “سرگئی ماگنیتسکی” در زندان تصویب کرد.

آنها با استناد به گزارش “مرکز حقوق بشر پائول والنبرگ کانادا” در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، از دولت جاستین ترودو خواسته‌اند ۱۹ نفر از مقامات جمهوری اسلامی را به دلیل نقض حقوق بشر بر اساس این قانون تحریم کند.

از جمله مقاماتی که نام آنها در این فهرست ذکر شده می‌توان به آوایی وزیر دادگستری، علوی وزیر اطلاعات و رحمانی فضلی وزیر کشور در دولت روحانی اشاره کرد.

مایک لویت، رئیس کمیته روابط خارجی کانادا گفته است: رژیم ایران باید پاسخگوی رفتار خود باشد.

لایحه گنجاندن سپاه در لیست تروریستی

یک عضو مجلس سنای کانادا، رژیم جمهوری اسلامی را حکومتی خطرناک توصیف کرد و خواهان گنجاندن کلیت سپاه پاسداران در لیست تروریستی شد.

در فراخوان سناتور لیندا فروم برای کسب حمایت از این لایحه آمده است: رژیم حاکم بر ایران به‌ خاطر نقض حقوق‌بشر و حمایت از تروریسم در سراسر جهان را قویاً محکوم می‌کنیم و مطابق ضوابط و قوانین جنایی کانادا، سپاه پاسداران باید در تمامیتش و فوراً نامگذاری تروریستی شود.

سناتور لیندا فروم در فراخوان خود می‌افزاید: کانادا در کنار مردم ایران می‌ایستد و حق آنها را برای آزادی عقیده، مذهب، اندیشه، ایمان، نظر و بیان، آزادی مطبوعات و سایر اشکال ارتباطاتی و همچنین آزادی تجمعات به‌رسمیت می‌شناسد.
منبع: ایرانپرس نیوز