حزب سکولار دمکرات ایران

اواسط ماه فوریه یک کنفرانس بین المللی درباره آینده و امنیت خاورمیانه درشهر ورشو پایتخت لهستان برگزار خواهد شد.

در بیانیه مشترک ایالات متحده آمریکا و لهستان، موضوعات ذکر شده برای گفتگو در این نشست عبارتند از: تروریسم و افراط گرایی، توسعه موشکی و گسترش آنها، امنیت دریایی و سرنوشت گروه هایی که توسط برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند. بخش مهمی از این موضوع برای اطمینان یافتن ازاینست که رژیم اشغالگرایران نتواند “هیچ تأثیر بی ثبات کننده” درمنطقه اجرا کند.

البته دراین بیانیه از رژیم اشغالگر ایران به صراحت ذکری نشده است، اما تقریبا تمرکز در این مورد خواهد بود، بطوریکه رژیم اشغالگر ایران از کنفرانس ورشو درلهستان بسیار مضطرب است.

این کنفرانس در روزهای 13 تا 14 فوریه در ورشو برگزار خواهد شد، در بیانیه وزارت امور خارجه دو کشور ایالات متحده آمریکا و لهستان، از وزرای خارجه کشورهای سراسر جهان دعوت شده در این اجلاس شرکت کنند.

به گفته ناظران درایران، زمان کنفرانس توسط ایالات متحده عمدا برای همان زمانی گزیده شده است که جشن 40 مبن سالگرد فتنه خمینی 1979 در ایران برگزار میشود.

از میزبانی لهستان هم بشدت انتقاد شده. آنها میگویندکه درطول جنگ جهانی دوم (در دوران پهلوی ها) بیش از یک صد هزار لهستانی درایران بسر میبردند و بعد از جنگ به کشور خود بازگشتند.

گرچه رژیم اشغالگرایران در این مورد هیچ سهمی نداشته و پناهنده شدن لهستانی ها به ایران در جریان جنگ جهانی دوم ربطی به رژیم آتش افروز، مردم ستیز، دزد، آدم کش. کنونی اشغالگران ایران ندارد، عباس عراقچی معاون پرروی وزیر امور خارجه درتوییتر خود مینویسد: در حدود 1900 لهستانی دریک گورستان تهران، که بنام گورستان لهستانی ها نامیده میشود، خاکسپاری شده اند. برای احترام به مردم لهستان، این گورستا بیش از 70 سال دست نخورده باقیست. با وجود این رابطه تاریخی، لهستان این کنفرانس ضد ما را در ورشو برگزار می کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه رژیم هم این کنفرانس را یک ابتکار خصمانه آمریکا علیه آنها میداند و از روی عصبانیت آنرا “ناامیدی سیاسی” نامیده.

دبیر شورای امنیت ملی رژیم، علی شمخانی دزد، با وقاحت، این کنفرانس را نشانه ای شکست موضع سخت آمریکا و سیاست تحریمها علیه حکومت آخوندی میداند. او میگوید درغیر این صورت آمریکایی ها نیاز به سازماندهی کنفرانس بین المللی نمیدیدند.

هرقدرفشار بر این اوباشان بیشتر میشود، پرت و پلا گوئی ها هم افزایش مییابد. رندان میگویند: با نشست گوادولوپ حکومت اسلامی آمد و با کنفرانس ورشو حکومت اسلامی خواهد رفت.
دکتر بهرام آبار، پنج شنبه 17 ژانویه 2019