حزب سکولار دمکرات ایران

مدعیان حق و حقوق اقوام ایرانی گرچه نهایتا تجزیه ایران را میخواهند، ظاهرا خواستار فدرالیسمند وآنرا بفارسی حکومت نامتمرکز مینامند. آنها میگویند در متون فدرالیسم تجزیه و پراکندگی وجود ندارد واین واژه لاتین بمعنی پیمان بستن برای یگانگی یا متحد شدن است. بله این واژه لاتین بمعنی پیمان بستن و متحد شدن واحد های کوچک و مستقلی با پرچم و ارتش جداگانه برای نیرومند شدن است، که بتوان بعنوان واحدی بزرگ و نیرومند مورد تجاوز بیگانگان قرار نگرفت.
برای مثال؛ سوئیس که تا 1874 کشور مستقلی نبود و از26 کانتون تشکیل میشد که بعضی از آنها هم پیمان بودند. کانتون ها برای یگانگی باهم پیمان بستند ومتحد شدند، کشوری بنام سوئیس بوجود آمد که از جنگهای داخلی و تهدید های خارجی مصون بماند.
مثال دیگری؛ ایالات متحده آمریکاست؛ قبل از اعلام استقلال آمریکا در سال ۱۷۷۶، 13 ایالت خود مختاریکه از مستعمرات اروپائی جدا شده بودند در فیلادلفیاهم پیمان ومتحد شدند، موجودیت کشوری بنام ایالات متحده آمریکا را اعلام کردند. از آن پس بمرورتعداد ایالات افزایش یافت.
بنابراین کشورهائیکه فدرالیسم را برگزیدند سرزمین هائی بودند خود مختاربا پرچم و ارتش جداگانه، برای نیرومندی یگانگی را انتخاب کردند باهم ائتلاف کرده متحد شدند و کشور جدیدی را تشکیل دادند. ضمنا فدرالیزه کردن یک دیکتاتوری بزرگ، یعنی تبدیل آن به واحد های دیکتاتوری کوچکتر.
ایران ما کشوری یکپارچه و نیرومند است که هیچ شباهتی به آن کشورهائیکه برای نیرومند شدن از پیوند واحد های کوچکترتشکیل شدند ندارد. اما 40 سال است در دام ولایت فقیه واشغالگرانی دست نشانده بیگانگان گرفتار آمده.
اکنون مردمان ایران میباید برای رهائی از این فتنه، با همکاری وهمبستگی، برکناری وبراندازی این رژیم فاسد دیکتاتوری مردم ستیز، بسرکردگی آخوند علی خامنه ای را رقم بزنند. برای جلوگیری از تمرکز قدرت و پیشگیری از دیکتاتوری و رسیدن به رفاه، امنیت و سربلندی، آزادی ودمکراسی سکولار را در ایران نهادینه کنند.
بلی ما خواستار آزادی و دمکراسی سکولار هستیم ومیدانیم حاکمیت پارلمانی مردم بدون دخالت دین و مذهب نیکوترین سد پیشگیری از تمرکز فدرت (دیکتاتوری) میباشد. وانگهی فدرال کردن کشوری استبداد زده، تقسیم آن به دیکتاتوریهای کوجکتر است.
ما میخواهیم تعین کننده سیاست کشورمان آراء حقیقی مردم باشد. ما میخواهیم درکشورمان اراده مردم و خواسته های آنان توسط نمایندگان حقیقی آنها ازهر گوشه ایران، دریک مجلس ملی، به دولتی خدمتگذار و برخاسته از همان مجلس اعلام شود. تامین حق و حقوق تک تک شهروندان بدولت گوشزد کردد، حسن عمل دولت مد نظر نمایندگان حقیقی آنها و رسانه های آزاد، احزاب، انجیو ها و سازمان های غیر دولتی بررسی شود.
برماست که پس از براندازی رژیم اشغالگر ایران در تشکیل یک دمکراسی سکولار یعنی حاکمیت پارلمانی مردم و حکومتی بدون دخالت دین و مذهب مصمم و موفق باشیم.
ما نباید دانسته یا ندانسته به دام فدرالیسم و آنانیکه با طرح موضوع ایران فدرال مردم را گمراه میکنند، تا اندیشه ها را ازتوجه به مشکلات بنیادی مانند آزادی، استقلال و دمکراسی سکولار منحرف کنند، تا خود را بقدرت برسانند، گرفتار آئیم.
وانگهی تجزیه خواهان و گوش بفرمان بیگانگان، برای فدرالیزه کردن کشور، نخست میباید ایران را به واحد های کوچک وخود مختار با پرچم و ارتش جداگانه ومستقل تقسیم و تجزیه کنند. یعنی همانچه که در پی آنند.
آیا این کار کاری عاقلانه وهوشمندانه خواهد بود؟
پاینده ایران و جاویدان ملت ایران
دکتر بهرام آبار، 17 دسامبر 2018