حزب سکولار دمکرات ایران

به گزارش سحام‌نیوز، مهدی کروبی در نامه ای از اعضای مجلس خبرگان خواسته به جای مدح و ستایش رهبری، درباره سياست‌های سه دهه كشور از او توضیح بخواهند كه چرا كشور را به اينجا رسانده است .

رئیس مجلس ششم در بخش دیگری از این نامه می‌نویسد: «خبرگان اگر خبرگان باشد باید از وضعيت اسف‌بار دستگاه قضا از رهبری سوال كند كه با اين احكام سياسی روی محاكم رژيم پهلوی را سفيد كرده است.»

مهدی کروبی در این نامه درخواست کرده است، از رهبری نسبت به ورود سپاه، بسیج و نیروی انتظامی به بانک‌داری و فروش نفت نیز سوال شود.

سحام نیوز مطلع شده که اخیرا نوه خمینی به دیدار خامنه ای رفته است. در این دیدار، حسن خمینی با اشاره به حصر موسوی و کروبی، آزادی آنان را گامی در جهت رفع شکاف سیاسی دانسته است. اما خامنه ای با این دیدگاه مخالفت کرده و گفته که محصورین، همچنان بر دیدگاه خود در پیش از حصر پافشاری می کنند و آزادی آنان منجر به بروز ناآرامی های مشابهی خواهد شد.

به گفته این منبع، این اظهار نظر رهبر جمهوری اسلامی نشان می دهد که نه تنها وی با رفع حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد مخالف است، بلکه اظهارات برخی مقامات نسبت به مسئول بودن شورای عالی امنیت در موضوع حصر را به کلی رد می کند.

بر این اساس می توان گفت که نه تنها علی شمخانی، دبیر شورای امنیت گامی در جهت رفع حصر بر نخواهد داشت،‌ بلکه در این موضوع، کاملا تحت تاثیر و امر خامنه ای عمل می کند.

اگر چه رسانه های حکومتی و چهره های نزدیک به رهبر تلاش می کنند که آمر حصر را به غیر از وی نسبت دهند، اما این امر محرز شده که حصر و رفع آن با نظر و دستور شخص رهبر صورت گرفته و خواهد گرفت.

تعیین کننده روند حصر، عزرائیل است

مهدی کروبی در نامه‌ای سرگشاده ضمن ابراز ناامیدی از رفع حصر، گفته است ظاهرا بر این خودسری و بی‌قانونی، پایانی نیست و به نظر می‌رسد تعیین کننده روند حصر، حضرت عزرائیل است.

به گزارش رادیو فرانسه، مهدی کروبی، نامزد معترض به نتایج انتخابات بحث‌برانگیز ۱۳۸۸، می‌گوید: “هشت سال است که از حصر غیرقانونی و بی‌ضابطه می‌گذرد و ظاهرا پایانی هم بر این خودسری نیست و کسی هم خود را در قبال آن پاسخگو نمی‌داند. با این روند به نظر می‌رسد ملک‌الموت حضرت عزرائیل تعیین کننده سرنوشت آن باشد بدین روی که یا ما زودتر می‌رویم و یا آن دیگری”.

رهبر جمهوری اسلامی، یا آنطور که مهدی کروبی گفته “آن دیگری”؛ آمر ۸ سال حصر غیرقانونی و غیر شرعی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد است.

شرط رهبر برای رفع حصر موسوی و کروبی

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران در گفت‌وگویی که به تازگی با حجت الاسلام ذوالنور (از مهره های خامنه ای) داشته نظر وی را درباره رفع حصر سران فتنه که اخیرا از سوی برخی نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دنبال می‌شود را جویا شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره سران فتنه معتقد است: در چند وقت گذشته ندیده‌ام که سران فتنه از گذشته خود به صورت علنی اظهار ندامت کنند و تا زمانی که این اتفاق رخ نداده، باید حصر ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه ممکن است در پشت پرده سران فتنه اظهاراتی داشته یا اظهار ندامت کرده باشند، ادامه داد: گناه علنی، عمومی و اجتماعی سران فتنه نیاز به توبه علنی دارد که این اتفاق هنوز نیفتاده است.

رفع حصر موسوی و كروبی هرگز اتفاق نخواهد افتاد

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی که اخیراً از ۱۴ ساعت مذاکره خود با کروبی در طول حصر خبر داده بود گفته با استدلال سه‌گانه‌ای كه دارد عملا معتقد است رفع حصر آنها هرگز اتفاق نخواهد افتاد.
آخوند مجتبی ذوالنور در گفتگو با ایلنا گفته: اگر محاکمه‌ای اتفاق بیافتد، کمتر از اعدام در انتظار سران محترم فتنه نیست و اگر چنین اتفاقی بیافتد، یقینناً به نفع آن‌ها نخواهد بود و چون رسانه‌های دنیا در اختیار ما نیست. بنابر این در چنین فضای نابرابری که در فضای مجازی داریم، قاتل را جای قربانی خواهند نشاند. بنابر این جمهوری اسلامی تدبیر و عقل دارد و در بین دو شرایط، شرایطی را انتخاب می‌کند که ضرری کمتر برایش به همراه داشته باشد. همین است که در حصر هستند و حصر این افراد نیز با نظر شورای‌عالی امنیت ملی است.

این اظهارات در حالی بیان می شود که اخیرا پس از افشای قتل یک استاد دانشگاه و فعال محیط زیست در زندان، برخی از نمایندگان از جمله علی مطهری با هدف آرام کردن مردم، وعده داده بودند که موسوی و کروبی تا پیش از عید رفع حصر خواهند شد.

بیانیه آمريکا در سالگرد حصر موسوی و کروبی

وزارت خارجه آمريکا با انتشار بيانيه‌اي خواستار آزادي فوري کروبی و موسوی و همسرش زهرا رهنورد شد.

در بيانيه وزارت خارجه آمريکا آمده است: اين هفته هفتمين سالگرد بازداشت مهدي کروبي و ميرحسين موسوي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري سال 2009 به همراه همسر او، زهرا رهنورد فعال حقوق زنان است.

گزارش خبرگزاری فارس وابسته به سپاه: در ادامه اظهارنظرهاي مداخله جويانه و ضد ايراني مقام‌هاي آمريکايي، حالا سخنگوي وزارت خارجه اين کشور بيانيه‌اي درباره سران فتنه 1388 منتشر کرد.

در بيانيه سخنگوي وزارت خارجه آمريکا آمده است: «اين هفته هفتمين سالگرد بازداشت مهدي کروبي و ميرحسين موسوي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري سال 2009 به همراه همسر او، زهرا رهنورد فعال حقوق زنان است».

«نوئرت هيثر» در اين بيانيه مداخله جويانه، بازداشت سران فتنه را «مغاير با تعهدات بين‌المللي ايران در مسائل حقوق بشري» خواند.

اين مقام آمريکايي پا را از اين هم فراتر گذاشت و با دخالت در امور داخلي ايران، خواستار «آزادي فوري» سران فتنه شده است.

تاکيد بر آزادي سران فتنه در حالي صورت گرفته که آنها پس از شکست در انتخابات رياست جمهوري، ادعاي دروغين «تقلب» را مطرح کردند و با بي‌توجهي به سازو کارهاي قانوني در کشور، بي قانوني و ايجاد فتنه را در دستور کار خود قرار دادند.