حزب سکولار دمکرات ایران

photo_2017-02-23_11-28-24
سه سال قبل دولت حسن روحانی در آستانه 100 روزگی دولتش برای اینکه تحولی ایجاد کند، با عجله توافقنامه ژنو را که برجام بر پایه آن نوشته شد، امضا کرد. دو سال بعد از آن در 27 دی ماه 94 توافقنامه برجام امضا شد. یک سال از امضای برجام گذشته بود و دستان دولت روحانی پر از خالی و بدون هیچ منفعتی بود!
تحریمهای داماتو تمدید شد، مشکلات بانکی سر جای خود بودند و پول فروش نفت همچنان در چمدان جابجا می شود. حسن روحانی مستأصل از این موضوع، تنها راه حل را عقد قرار داد با ایرباس دیدند. خریدی که هر چند لازم اما هیچ اولویتی نداشت. شرکت ایرباس اعلا کرد که نمی تواند تا قبل از اردیبهشت سال بعد به ایران هواچیما بدهد. اما روحانی به یک دستاورد نیاز داشت. در نهایت ایران پذیرفت که دو هواپیمای مرجوعی از اسپانیا را از ایرباس خریداری کند!
یکی از هواپیماهای مرجوعی وارد کشور شد. آخوندی (وزیر راه)، علی اکبر صالحی (معاون رئیس جمهور)، پزشکیان (نایب رئیس مجلس) در رفتاری مشابه ذوق زدگی شاهان ندید پدید عصر قاجار در مراسم جشن ورود این هواپیمای مرجوعی از اسپانیا شرکت کردند و سخنرانی کردند و جمله «این هواپیما بوی نو می دهد» از زبان یکی از مسئولان به عنوان سند حقارت و ذلت این ایام در تاریخ ثبت شد!
با این همه سئوال این است، هواپیمایی که بوی نویی می داد الان کجاست؟ چرا فقط برای یک پرواز نمایشی آن هم برای اعزام خانواده شهدا به مشهد مورد استفاده قرار گرفت؟ چرا در طول این مدت هیچ پرواز دیگری نداشته و در آشیانه نگه داری می شود؟
مطابق گزارش های ارسالی برای اینجانب، هواپیمای مذکور به دلیل نقص فنی ای که دارد و به همان دلیل هم کشور اسپانیا آن را مرجوع کرده بود، در حال حاضر در آشیانه نگه داری می شود و حق پرواز ندارد. مسئولان هواپیمایی منتظر کارشناسان فرانسوی ایرباس هستند تا برای رفع عیب هواپیمایی که بوی نویی می داد، به ایران سفر کنند.
منبع: آرمان پرس