حزب سکولار دمکرات ایران

ps

سفیر آمریکا در سازمان ملل امروز در جلسه شورای امنیت درباره سوریه، گفت: اقداماتی که روسیه در سوریه انجام می دهد مبارزه با تروریسم نیست، وحشیگری است. فرانسه نیز به رژیم تهران و روسیه هشدار داد که شریک جنایات جنگی در حلب معرفی می‌شوید

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: روسیه از امتیاز عضویت دائم در شورای امنیت سوء استفاده می کند و به بمباران حلب ادامه می دهد.

از سوی دیگر ژان مارک ارو، وزیر امور خارجه فرانسه، به روسیه و رژیم ایران هشدار داد که اگر موضع خود در سوریه را تغییر ندهند، به عنوان “شریک جنایات جنگی” در حلب معرفی می‌شوند.

همچنین فرانسوا دولاتر، سفیر فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل دقایقی پیش از برگزاری نشست اضطراری این شورا درباره سوریه، با محکوم کردن “جنایات جنگی” در حلب، گفت که این جنایات نمی‌تواند بدون مجازات باقی بماند و رژیم بشار اسد و متحدانش راه حل نظامی را در سوریه دنبال می‌کنند.

به درخواست آمریکا، فرانسه و بریتانیا، شورای امنیت سازمان ملل عصر یکشنبه به وقت نیویورک درباره وضعیت حلب، تشکیل جلسه می‌دهد. هدف از این جلسه فشار بر روسیه و به طور غیرمستقیم بر رژیم بشار اسد است تا آتش بس مورد توافق میان روسیه و آمریکا برقرار شود.

پیش تر اعلام شده بود ارتش سوریه و جنگنده‌های روسیه عملیات جدیدی را برای بازپس گیری مناطق تحت کنترل مخالفان در شرق حلب آغاز کردند.

در این راستا بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل شب گذشته نسبت به شدت عملیات نظامی در شهر حلب ابراز نگرانی کرده است.

بان کی مون در اظهاراتی تصریح کرد: استفاده برنامه ریزی شده و علنی از بمب‌های آتش زا و بمب‌های شدید الانفجار احتمالا در سطح جنایت‌های جنگی پیش رفته است.