حزب سکولار دمکرات ایران

رضا ملک، فعال مدنی، به بند هشت زندان اوین منتقل شده است

رضا ملک، فعال مدنی که به همراه جمعی از فعالین مدنی در صبح روز شنبه ۳۰ آبان، در مقابل زندان اوین بازداشت شده به بند هشت زندان اوین منتقل شده است.

بنا بر همین گزارش پرونده وی در شعبه دو بازپرسی دادسرای اوین در جریان است و احتمال صدور قرار کفالت برای وی وجود دارد.

گفتنی است حدود بیست تن از فعالین مدنی طی تجمعات اعتراضی در مقابل زندان اوین و ساختمان دنا بازداشت شدند که تنی چند از ایشان هنوز در زندان اوین در وضعیت بازداشت به سر می برند.

لازم به یادآوری است که جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی، جانباختگان و مدافعان حقوق‌بشر، به نشانه اعتراض روزهای دوشنبه در مقابل دفتر لاستیک دنا در میدان ونک تهران، نبش خیابان گاندی، گرد هم جمع می‌شوند. آن‌ها روزهای شنبه هم با تجمع در مقابل زندان اوین، خواستار آزادی زندانیان سیاسی می‌شوند.

تعدادی از فعالان سیاسی و مدنی معترض که در این تجمعات شرکت می‌کنند، صبح روز شنبه ۳۰ آبان، در مقابل زندان اوین بازداشت و به بازداشتگاه‌های مختلفی منتقل شدند و تعدادی نیز در مقابل ساختمان دنا بازداشت شدند.

گفتنی است که رضا ملک، از مسئولان سابق وزارت اطلاعات که به دلیل افشای برخی از زوایای قتلهای زنجیره‌ای پاییز ۱۳۷۷، از ۱۲ تیرماه ۱۳۸۰ در زندان به سر می‌برد، در فروردین ماه ۱۳۹۳ و پس از حدود ۱۳ سال زندان آزاد شد.

به گزارش هرانا، بند هشت در حال حاضر یکی از بدترین بندهای زندان اوین است که در آن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی علیرغم اصل تفکیک جرائم همراه با زندانیان غیرسیاسی و بعضا خطرناک نگهداری می شوند.