حزب سکولار دمکرات ایران

tavafoghhastei2

عقب نشینی حکومت اسلامی ازمواضع پیشین وعجله دررفع تحریم های بین المللی ، مذاکرات هسته‌ای را با کشورهای ۱+۵ در ۲۴ تیرماه امسال، بر سر یک برنامه جامع واقدام مشترک برای مهار ولایت فقیه در برنامه هسته ای (برجام) به تفاهم رسانید. توافقیکه در شورای عالی امنیت ملی نظام به عنوان بالاترین مقام تصمیم‌ گیری‌ های مهم سیاسی، در حضور سران قوا بررسی وتایید شد.

در این میان شیخ علی خامنه ای ، بیمناک از وزین شدن روحانی، برای تضعیف دولت او با انتقادها و ناسزا گوئی به غرب فرصتی دراختیار مخالفان تفاهم گذاشت تا برعلیه توافق هسته ای تبلیغ کنند. اما مخالفان تفاهم اتمی درمجلس شورا، بحدی پیش رفتند که از خامنه ای هم پیشی گرفتند. در این میان تفاهم هسته ای که زیر نظروتائید شیخ حریص و بی بصیرت نظام تهیه شده بود، بعنوان مدرک خیانت وخلاف منافع ملی، سیاست خارجی آخوند خامنه ای را زیر سئوال برده است.

تندروها بویژه درمجلس اصرار دارند که متن توافق هسته‌ای باید به تصویب مجلس شورا برسد. اما سخنگوی دولت می‌گوید این مطلب به شورای عالی امنیت ملی مربوط است. درضمن عباس عراقچی گفته؛ هیچ کدام از کشورهای طرف مذاکره توافق هسته‌ای را به تصویب پارلمان‌های خود نمی‌رسانند، لذا تصویب آن در مجلس به صلاح منافع ملی ایران نیست. با این وصف، مجلس شورای آخوندی قرار است سه روز دیگر، یک‌شنبه ۱۹ مهر درباره آن تصمیم بگیرد.

آخوند محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان و عضو شورای نگهبان روز گذشته بطور غیرمستقیم به نمایندگان مخالف برجام درمجلس هشدار داد و گفت که “توافق اتمی با نظرو تائید رهبری بوده است. متن برجام را به طور کامل مطالعه کرده ام و در جریان امتیازاتی که داده ایم و امتیازاتی که گرفته ایم هستم. به هر حال در هر داد و ستد و معامله ای سود و زیان وجود دارد اما اینکه کدام یک بیشتر است کار متخصصین است که بررسی کنند و بر اساس مصالح نظر دهند”.

فرمانده کل سپاه پاسداران محمدعلی جعفری روز چهارشنبه، ۱۵ مهر در “کنگره سرداران و شهیدان استان چهارمحال و بختیاری” در این باره گفت: «اگر توافق تصویب شود ما وارد فضای جدیدی می‌شویم که دشمنان در داخل و خارج بدنبال ایجاد فضایی برای به بیراهه کشاندن انقلاب هستند.»

علی خامنه ای و سرداران و هوا دارانش مانند کلافی سردرگم ودرهم پیچنده، بیشرمانه، با دروغ پردازی، گاه با تکذیب واقعیات، پخش شایعات، توجیه و تفسیر امکانات مردم را سرگرم کرده درخفا برای بدست آوردن ثروت های تحریم شدۀ خاک ایران را دو دستی تقدیم قدرتهای جهانی کرده اند.

دکتر بهرام آبار 08.10.2015