حزب سکولار دمکرات ایران

claudia-roth-narges-mohammadi-300x225

در روز سه شنبه 17 اردیبهشت، خانم نرگس محمدی، فعال و مدافع حقوق بشر که همواره برای حقوق زندانیان و زنان در ایران فعالیت کرده است، به جرم تبلیغ علیه نظام و تبانی بر علیه امنیت به صورت وحشیانه ای توسط ماموران رژیم بازداشت شد. متعاقبا خانم کلادیا روت، نایب رئیس پارلمان آلمان در صفحه فیسبوک خود عکس خود را با پلاکاردی که بر روی آن خواهان آزادی نرگس محمدی شده است، منتشر کرد.

خانم کلادیا روت که در ماه ژانویه امسال با حجاب مورد پسند جمهوری اسلامی به ایران رفته بود تا تحت پوشش نجات دریاچه ارومیه اما در حقیقت برای ایجاد روابط اقتصادی با فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران بکوشد، سابقه طولانی در پیشبرد سیاست مماشات اروپا و آلمان، هم در حزب سبزهای آلمان و هم در دولت این کشور دارد. کارنامه سیاسی خانم روت مملو از حمایت از زد و بندهای سیاسی و بازرگانی با جمهوری اسلامی و حمله به اپوزسیون رژیم بوده است.

جالب اینجاست که همزمان با ورود هیات پارلمانی آلمان به تهران، رژیم 5 زندانی را در زندان عادل آباد شیراز به دار می آوزید بدون آنکه مورد اعتراض کلودیا روت و هیات پارلمانی آلمان قرار گیرد.

اکنون خانم روت پلاکارد بدست خواهان آزادی خانم محمدی می شود. تجربه نشان داده است که رژیم جمهوری اسلامی همواره از سیاست مماشات امثال خانم کلادیا روت برای سرکوب بیشتر آزادیخواهان و شهروندان ایرانی در داخل بهره گرفته است. حمایتهای خانم روت و امثال وی در حمایت از رژیم ضد زن و ضد آزادی حاکم بر ایران یکی از عوامل موثر در دستگیری، شنکجه و قتل بسیاری از فعالان حقوق بشرو مبارزان راه آزادی و دمکراسی در ایران بوده است.

دکتر کاظم موسوی
منبع: فوروم ارانیان