حزب سکولار دمکرات ایران

جلسه رسیدگى به اتهامات آتنا فرقدانى، نقاش و فعال مدنى، امروز برگزار شد

صبح امروز سه شنبه ٢٩ اردیبهشت، جلسه محاکمه آتنا فرقدانى با حضور وکیل این فعال مدنى، در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضى صلواتى برگزار شد.

آقاى محمد مقیمى، وکیل آتنا فرقدانى، در گفتگویى فضاى کلى جلسه دادگاه را “خوب و مثبت” ارزیابى کرد، وکیل خانم فرقدانی درباره جلسه دادگاه گفت: “دادگاه خوب و آرام پیش رفت، من به عنوان وکیل دفاعیاتم را ارائه دادم و خود خانم فرقدانى هم دفاع کرد و باید منتظر رأى دادگاه ماند”

آقاى مقیمى ضمن “خوب و امیدوار” توصیف کردن حال موکل خود، اظهار داشت که دادگاه زمان مشخصى را براى صدور رأى تعیین نکرده ولى على القاعده این زمان مى تواند بین یک هفته تا بیشتر باشد.

اتهامات خانم فرقدانی در دادگاه، تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور و توهین به نمایندگان مجلس عنوان شده است.

آتنا فرقدانی، نقاش و فعال مدنی، اول شهریور ماه سال گذشته توسط ماموران امنیتی بازداشت شد، وی پس از گذشت دو ماه نیم از زمان بازداشت، با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد اما پس از مدتیT درپی انتشار کلیپ ویدئویی از وی که در مورد مشکلات خود در مدت بازداشت صحبت کرده بودT به دادگاه انقلاب احضار و قرار وثیقه‌اش به قرار بازداشت تبدیل و روانه زندان شد.