حزب سکولار دمکرات ایران

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
Mitra Pourshajari

با سپاس از بانو میترا پورشجری عزیز

محمدرضا پورشجری به حبس و تبعید محکوم شد

در ٢١ اسفند بار ديگر محمدرضا پورشجري (سيامك مهر) را به زور و اجبار به دادگاه اعزام كردند، و در شعبه اول دادگاه انقلاب كرج به رياست قاضي آصف حسيني وي را به اتهام تبليغ عليه نظام و اقدام عليه امنيت كشور به يك سال زندان و دوسال تبعيد به شهرستان اردكان در استان يزد محكوم كرد، همينطور چهارميليون و ٢٠٠ هزار تومان پول نقد به همراه لپ تاپ،گوشي موبايل و ساير وسايل را كه اطلاعات در زمان دستگيري توقيف كرده بود به اين بهانه كه آقاي پورشجري هزينه خريد اين وسايل را از طريق جايزه نقدي هلمن همت سازمان ديده بان حقوق بشر خريداري كرده است، به نفع جمهوري اسلامي مصادره كرد، آقاي پورشجري حكم ابلاغ شده را نه امضا و نه اعتراض كرد و به قاضي گفته است: من دادگاه اسلامي و اين احكام را بي ارزش و بي اعتبار ميخوانم.

لازم به ذکراست محمدرضا پورشجری وبلاگ نویس ۵۴ ساله است که به اتهام«تبلیغ علیه نظام»،«توهین به مقدسات»و«توهین به رهبری» به چهارسال زندان محکوم شد و پس از پایان محکومیت آزاد و مجددا بعد از ٣٨ روز دستگیر شد!

وی چندی پیش دراعتراض به دستگیری مجدد و پرونده سازی‌های وزارت اطلاعات و شرایط بلاتکلیف خود، اقدام به اعتصاب غذا کرد که پس از ١۶ روز به حالت بی‌هوش به بیمارستانی در خارج از زندان منتقل شد و هم اکنون در وضعیت وخیم جسمی به سر می‌برد.
پدرم که از بیماری‌های قلبی و قند خون بالا و ورم پروستات رنج می‌برد تا به حال تحت درمان موثر و جدی از سوی مسئولین زندان قرارنگرفته است و حال با گرفتن حكمي كه هيچ منبع و دليلي برايش نيست و تنها پرونده سازيهاي اطلاعات براي تلف كردن و از بين بردن وي در زندان و حذف فيزيكي او است، شرايط روحي خوبي ندارد.

دادگاه انقلاب کرج، محمدرضا پورشجری را به تحمل یکسال حبس، دو سال اقامت اجباری در شهرستان اردکان استان یزد و نیز ضبط وسایل شخصی و نقدی که در زمان بازداشت همراه وی بود محکوم کرد.

دادگاه انقلاب شهر کرج به ریاست قاضی آصف حسینی، محمد رضا پورشجری (سیامک مهر) ، وبلاگ نویس در بند را به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یکسال حبس تعزیری و دو سال اقامت اجباری (تبعید) در شهرستان اردکان استان یزد محکوم کرد، طبق حکم صادره مبلغ ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان نقدینگی و نیز وسایل شخصی آقای پورشجری که در زمان بازداشت همراه وی بوده است نیز ضبط گردید.

آقای پورشجری هشتم مهرماه سال جاری در حالی که تنها چند هفته از آزادی او از بابت حبس سابق می گذشت بازداشت شد، در حال حاضر این وبلاگ نویس زندانی در زندان رجایی شهر کرج محکومیت خود را سپری می کند.