حزب سکولار دمکرات ایران

1907584_1422435528051392_3141270532418392471_n
تلاشهای سیاسی٬ نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی در عراق سابقه ای به طول عمر خود رژیم دارد.

مایکل هیدن، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا: «من در خصوص نفوذ رو به افزایش ایران در عراق خاطرم آسوده نیست٬ حمله به تکریت شبیه به پیشروی شیعه‌ها علیه یک شهر سنی‌نشین شده‌ است. افزایش نفوذ ایران در عراق “رضایت‌بخش” نیست.

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران: «انقلاب اسلامی با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و نمونه آن صدور روزافزون انقلاب اسلامی است.»٬ «مرحله صدور انقلاب اسلامی، امروز وارد فصل جدیدی شده‌ است».

تلاشهای سیاسی٬ نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی در عراق سابقه ای به طول عمر خود رژیم دارد.

ابعاد این دخالتگری با تحولات جاری منطقه شدت بیشتری گرفته است. یک بخش از ناامنی و بی ثباتی و جنگ فرقه ای در عراق به تقویت دولت قومی ـ مذهبی و نیز ایحاد دستجات شبه نظامی شیعه نظیر سپاه بدر که اساسا توسط سپاه قدس کنترل و رهبری میشوند گره خورده است. این بخشی از تلاش استراتژیک جمهوری اسلامی برای تقویت پایگاههای نفوذ خود در منطقه است.

حضور پررنگتر نظامی و امنیتی و بزرگ نمایی عامدانه در درگیریهای تکریت٬ یک بار دیگر بر این نکته تاکید دارد که جمهوری اسلامی با تشدید فضای اختلافات مذهبی٬ ضد سنی٬ قصد دارد خود را به یک طرف اصلی دعوا در منطقه بدل کند.

حضور جمهوری اسلامی در منطقه٬ راه را برای داعش و دیگر جریانات قومی و مذهبی باز می کند تا ساده تر از فضای نفرت قومی و مذهبی بهره بگیرند و هر چه بیشتر سربازگیری کنند.

اما جمهوری اسلامی بی ثبات تر از بی ثباتی منطقه است. از دورن ویران و تهی است. مردم ایران این سناریو را با سرنگونی جمهوری اسلامی برای همیشه تغییر خواهند داد و تفرقه و قومی گری و تروریسم یک پایه اصلی خود را برای همیشه در جهان از دست خواهد داد.*

منبع: ژورنال روزانه